View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Dette hører jeg flere si og kan støtte opp under med et eget argument. Etter å ha røyka hasj på bong i sikkert 14-15 år Så funker ikke weed sånn på meg lenger. Blir ikke full av energi og hopper rundt men sliter veldig med tankekjør etc spessielt som natta trekk.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg, og løsningen er å være tålmodig, du kan ikke gå fra å røyke hasj på bong til grønt uten å føle at "noe" mangler.
Det blir litt som å gå fra vodka til øl, du kan bli kjempefull på øl men det vil selvsagt føles som en litt svakere rus helt i starten.

Når det kommer til selve rusen så er den også veldig variabel når det kommer til grønt fra gata her i landet.
Ofte ser jeg at plantene har stått altfor lenge (alle trikomene er brune/oransje) og da begynner thc å brytes ned og rusen endres (jeg husker ikke navnet på hva det brytes ned til).

Jeg var alltid en bongfyr tidligere selv og kunne ikke en gang forstå hvordan folk fikk rus av å røyke jointer, men nå som jeg dyrker for eget forbruk og har full kontroll på strain, kvalitet, tidspunkt for høsting (jeg høster halve planten når trikomene er 1/4 glass, 2/4 melkehvite og 1/4 brune og venter litt ekstra med resten for bruk på kveldene når jeg skal bli stein og ikke høy), curing osv så vil jeg påstå at mine egne varer gir en bedre rus enn en gjennomsnittlig bit med hasj (ikke nødvendigvis kraftigere fysisk rus(body high) men en rus som inneholder flere av de kvalitetene cannabis er kjent for).
Med forbehold om at man ønsker å bli høy og få en mer psykedelisk tilnærming til rusen, om du vil bli sofa låst så er fortsatt en god bit med indica hasj å foretrekke.

Når jeg mener at mine varer gir en bedre rus så tenker jeg da på at du blir en type høy hvor musikk blir sykt deilig å høre på, maten smaker bedre, kreativiteten øker, angst og bekymringer blir lettere å håndtere, verden ser litt lysere ut og du har energi til å ta deg en rusletur i sola. Dette er kvaliteter som forsvinner i toleranse suget etter noen få dager når man røyker hasj på bong fast.