Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Cyan Vis innlegg
Jeg drømmer stadig om å lage en dyrkekasse under skrivebordet mitt. Jeg har 60*70*60cm til eksponering. Jeg tenker på lowryder strainen, siden den visstnok skal være ganske lett og er autoblomstrene (?). Lar dette seg gjøre? Og hvor mange planter får jeg plass til?
Også er det dette med lukt, lukter lowryder strainen mye?
Bor hjemme hos foreldrene mine, så jeg ønsker ikke at de skal finne ut noe, men det er jo klart at de vil merke en diger kasse stående under bordet.

Takker for alle svar.
Mvh en drømmende Cyan.
Vis hele sitatet...
Selv om lovetogrow er en guru av dimensjoner, så er det veldig mye man finner svar på på www.norcan.org.

Jeg har selv et lite lowryderprosjekt på gang, men selv om de er autoblomstrende så betyr ikke det at de klarer seg helt uten videre under et skrivebord. Det er min første grow, og jeg har lært masse av det.

Jeg klarte å booste veksten til mine lowrydere med 2 x 23W CFL (sparepærer) med Warm White spekter. Disse koster rundt kr 70-80 på Clas Ohlson. Ellers så har du jo som lovetogrow nevner tidligere også ganske billige T5 lysrørarmaturer hos Clas Ohlson eller Biltema.

Sats heller på utendørsdyrking til våren og sommeren. Det er for så vidt enklere, men plantene krever litt stell hvis det er tørke. Ellers er det viktig at du velger en strain som blomstrer tidlig. Danskene, kanadierne og sveitserne har utviklet noen fine strains som er veldig muggresistene, noe som er viktig for vårt kjølige og våte sensommer- og høstklima.

Strains du burde se på er f.eks:

Guerilla Gold
Danish Passion
Litzi Skunk
CFP Foundation
Ata Tundra
Hazed Erdpurt
Libanon 30
Sist endret av bronsky; 10. november 2009 kl. 16:25.