Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av kimjean Vis innlegg
God ettermiddag folkens!

LoveToGrow: Først vil jeg bare si at jeg digger at du tar deg tid til å hjelpe alle oss andre nybegynnere med alle de teite spm vi kommer med. Flotte mennesker som deg ikke har utdødd, HELT, ennå tydeligvis.

Over til mitt lille jonas-prosjekt.

Planen min blir å dyrke i ett skap, enkelt og greit. Skapet har mål på: 54 cm dypde, 100 cm lenge og høyden er ja, høy nok. (Må tilføye at et grotelt er under vurdering, som jeg da putter INN i skapet, men kronene holder litt igjen.)

Frøene som jeg kommer til å bruke er Northern Lights, grunnen til dette er at jeg har kommet frem til at 100% Sativa virker som en skjør og relativt "vanskelig" plante og håndtere perfekt, som en nybegynner. Dessuten kan 2m planter bli ett lite problem.

I skapet kommer jeg til å kjøpe plastikk som er hvit og tape fast, selvfølgelig over hele. Ellers blir det å male det hvitt, usikkert ennå.

Til lampe blir det en HPS 400w til rundt 1599,- Det er også under vurdering å kjøpe Son-T AGRO pære som jeg så du anbefalte. (Tror jeg kommer til å få plass til rundt 4 planter i skapet, hvis jeg er heldig. Har ikke helt kommet frem til str på potter.)

Det kommer ikke til å være en mulighet for å skjære hull i skapet og instalere en vifte med kullfilter og det hele - hvis jeg har forstått dette riktig. Så det eneste blir ett par pc-vifter pluss en stor stå-vifte til sirkulasjon av luft.

Medium blir http://www.weedshop.no/product_info....fd684a96b6cf09 og evt http://www.weedshop.no/product_info....fd684a96b6cf09 - hvis det trengs? Hva annet, i så fall?

Gjødsel er også ett annet fenomen som er nokså ukjent for meg, hvor ofte skal jeg bruke dette osv? Og hvor mye til hver plante? Nå skal det sies at jeg ikke har lest "Dyrkehåndboken" ennå. Så ignorer spm som dette hvis jeg kan lese meg frem til det selv, der.

Noe annet jeg ikke har fått helt med meg er, når man vanner og har plast-"tallerkener" under som samler opp vannet som renner igjennom. Skal jeg ta bort dette vannet så fort som mulig eller skal det ligge i skåla nederst og bli slukt opp?

Dette er ett prosjekt jeg kommer til å ta meget seriøst og sette av god tid til. Vil derfor gjøre dette så nøye som overhodet mulig - som jeg har sjans til vel og merke. Termometer, tidsur, kjetting til å stille lampehøyde og ph-måler. (Har også sett div steder at man rett og slett kan bruke regn-vann - men da kommer vi tilbake til spm rundt vanning som jeg har sett du har sagt jeg rett og slett må eksprimentere meg frem til.)

Går ut ifra at jeg kommer til å bruke en "Nyhet" fra Plantasjen som er 30 cm i diameter og rommer 14,1 L. Mulig det blir vanlig 10 L bøtter også.

Duften får jeg ta som det kommer og evt finne på noe sprell med noe fra "Toalettavdelingen" som jeg så ovenfor. Varmen kan òg bli ett problem føler jeg, men trenger å lære mer rundt dette før jeg setter i gang.

Hvis det er noe jeg har glemt - kom gjerne med innspill, hvis ikke går jeg over til noe annet jeg vil dele med deg.

En kompis av meg dyrket 4 planter selv for en liten stund tilbake. Frøene han brukte var White Widow, han brukte også ett skap. Tingen jeg lurer litt på er hvordan i all verden han klarte å lage og få til en så fantastisk plante som ga en helsikkens bra, fin, dog litt sløv rus.

Han brydde seg nemlig ikke om ph-verdi i det hele tatt, hadde kun en vifte i skapet, men var flink med lys og vanning, og selvfølgelig gjødsel. Medium som han brukte var en simpel mix man får kjøpt i en butikk her i nærheten.

Det skal sies at han har tilbydt seg å hjelpe, men vil prøve å få til dette helt selv og lære mest mulig. Faktisk ganske spennende å få en så avansert plante til å bli så vakker og få til et nærmest 100% bra resultat. Uten å tenke på at det faktisk er en ulovlig Cannabis plante.

Mulig jeg har glemt å nevne noe, men føler jeg har fått stilt de spørsmål som trenger ett svar eller to fra vår selveste GrowGuru.

Tusen hjertelig takk for all tid og alle svar!

Mvh
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, slike kommentarer holder meg gående=)

Ok så du skal dyrke NL i skap på 54cmx100cm.. Siden NL kan holdes relativt små og lave, og plassen er begrenset ville jeg kjørt 7 liters potter fra weedshop: http://www.weedshop.no/product_info....roducts_id=434 Som du ser er de 20X20cm.. Da får du 2 i dybden og 5 i lengden om du kan bruke hele gulvplassen til potter... Men ja du kan lett kjøre 4 planter på den plassen=)

En homebox(grotelt) er alltid en god investering... Bare alt stresset med å holde skapet lysstett er løst enkelt med et telt=)

Ja det stemmer, Sativa plantene er mye mer følsom ovenfor både PH pulver/veske og de blir svært lange om de ikke blomstres allerede etter de har satt rot, selv da kan de bli litt lange... Det er også slik at det er Indica plantene man blir sløv av(stort sett) og Sativa plantene blir man høy av(stort sett.)

Mediumet du hat funnet ser helt i orden ut, eneste jeg vil gjøre deg oppmerksom på med det mediumet du har valgt og det er at den har en lav tilsetning av næringer... Dette er jo da for at du skal kunne ha full kontroll på hva plantene får hele tiden, men kanskje for nybegynnere er dette litt ubeleilig?
Når det kommer til næring er det bare søke her i Guiden, jeg anbefaler BioBizz og har forklart det meste rundt det. Men det er altså BioGrow, BioBloom og Alg-A-Mic jeg i utgangspunktet sier er helt nødvendig...

At kompisen din har fått det til under moderate forhold er helt normalt, men kanskje han høstet 40g av samme plante en "proff" høster 120 av? At man får et "greit" resultat i jord så lenge man har en 150w HPS eller oppover er ikke akkurat rakettforskning=P De fleste som hadde en solsikke på skolen burde klarer å gjennomfører det=)

Om det er noe jeg har glemt nå, så spør igjen

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Et lite inspirasjons bilde folkens Strainen er top 44
Vis hele sitatet...
Nydelig sier jeg bare, ikke et eneste tegn på en eneste mangel! Very nice indeed=)

Sitat av Had_Code Vis innlegg
Liten snutt fra jentene i full blomst.
Dutch passion #1, White widow og Church
http://www6.zippyshare.com/v/6464410/file.html
Vis hele sitatet...
Rett å slett nydelig... Jeg kjenner jeg får nesten klump i halsen... Jeg gleder meg over å se alle de nye frøene som får spire landet over.. Takk