View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Har du testet ut Gilde sin turmat? Bare sett det i butikk, husker ikke prisen. Kanskje billigere enn Real turmat?

Vekt og volum er perfekt i frysetørket mat, er ikke verdt drasse med annet til hovedmåltid. Har kun testet middagene, men Real turmat de har jo alt, frokostblanding, grøt, desserter, kaker, snacks osv og da blir det vel fort kostbart ja.
Vis hele sitatet...
*Snippevipp*

Jeg har testet to av disse pakkene, brun lapskaus og pasta bolognese.
Hvis jeg husker rett lå begge disse på ca. 90 kroner.
Smaken er absolutt godkjent, men brun lapskaus er noe snau på kalorier etter min mening. Kanskje litt mer salt enn hva jeg foretrekker mtp. smak, men jeg regner med at det kan være nyttig for å erstatte elektrolytter etter en lang dag på heia.
For å få opp kaloriinnholdet i lapskausen pleier jeg å kutte opp en håndfull Gilde pepperoni som jeg legger i posen. Denne typen pepperoni er ikke oversaltet sånn som mange av de andre er og vil dermed ikke føre til at maten smaker sjøvann + at fettet som tyter ut av dem under oppvarming setter en nydelig smak på lapskausen.


Frysetørket mat laget på Jetboil Stash blir nok førstevalget når det kommer til kveldsmat på lengre turer fremover, med mindre jeg har fått fisk selvfølgelig.
Man kan koke opp vannet som kreves på max. to minutter på dette apparatet og den er utrolig praktisk å pakke ned i sekken.
Til nå har jeg klart å tyne ut åtte oppkokinger av vann til disse pakkene og jeg har fremdeles gass igjen på den.
Regner med at jeg får 10 - 12 oppkokinger totalt på en gassboks på 100 g.
Sist endret av Knask; 6. juni 2022 kl. 14:03. Grunn: Vedlagt link.