View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det med muskulaturen og bite tenner/stramme kjeven kan være en ide å ta hos tannlege så du får utelukka det. Hvis det ikke har med tenna eller selve kjeven å gjøre så er det eneste som hjelper avspenning og bevissthetstrening. Du må trene på å hele tiden være bevisst på om du spenner ansiktet og scanne musklene så du oftere og oftere får minnet deg selv på å slappe av. Har hatt/har samme problem og lært teknikk at hver gang jeg reiser meg opp og ned scanner jeg anspentheten og slapper av, hver gang jeg skifter tv kanal osv for eksempel.

Veit ikke åssen bipolar starter men tror ikke dette kan tilknyttes det ass. Men kan være som psykologen din sier at kroppen er i alarm og beredskapsmodus hele tida pga tidligere opplevelser og oppvekst. Amygdala i hjernen er vanskelig å få i balanse når den først er høyaktivert, og man svinger mellom enten veldig overreaksjon og overanspenthet/stressmodus eller fullstendig kollaps og ukritisk/tanketom. Traumebehandling og ro, hvile over lang tid, livsstilsendring uten stress kan hjelpe på å stabilisere amygdala. Jeg vil anbefale deg meditasjon og yoga under profesjonell veiledning, gi det tre-fire ganger før du dømmer det og tenker at det ikke er no for deg. Lover at noe vil skje inni deg som gjør at du vil få hjelp fra det