View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ikke lege eller psykolog, men det du opplever høres ut som en kombinasjon av tvangstanker/angst?

Du sier at du sitter og strammer musklene i ansiktet ditt til du blir sliten. Med mindre du har en sykdom som strammer musklene for deg, så er det riktig som psykologen(e) sier - du er veldig bevisst over din egen tilstand. Spørsmålet er hvorfor du strammer musklene i ansiktet ditt. Tvangstanker? Har du noen i familien din som lider av OCD? Strammer du ansiktet ditt hele døgnet eller kun når du gjøre spesifikke ting? Gjør du det når du er med venner, familie, er på kino, svømmer etc? Kanskje du må få tankene på noe annet.

Når det kommer til tåkete hodet og mye stress, så er jeg sikker på at det er mange andre på forumet her som kjenner seg igjen, inkludert meg (brukt forskjellige rusmidler i flere år). Men det som skiller deg ut er at hjernen din må "jobbe raskere og raskere". Kan du utdype deg litt her, eller blir det for vanskelig å forklare følelsen? Høres ut som psykiske problemer. Jeg prøver ikke å være frekk, men den eneste tanken som slo meg.

Som sagt, jeg har ikke utdannelse, så ta det jeg sier med en klype salt. Har du forresten prøvd å meditere? Sitt deg ned, gjerne ute i naturen, kjenn vinden i ansiktet ditt, pust helt med ro, prøv å roe deg ned. Bli bevisst på dine følelser, psykisk og fysisk, pust dypt og sakte, kjenn luften trekkes ned i lungene dine. Se om du ikke strammer ansiktet ditt når du tenker på andre ting.


Lykke til.