View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Det folk også må forstå er at mennesker som ender opp som rusmisbrukere ofte har en avhengighets-personlighet som noen liker si, i addictologenes verden. Personlig kan jeg bli 'hektet' på andre ting enn rusmidler også, og leve meg totalt bort i det som musikk, trening, forhold osv osv. Noen har bare en gjennomført tragisk barndom, der de har blitt voldtatt, mishandlet fysisk og/eller psykisk og hatt foreldre med store rusproblemer. Der foregår mangt bak lukkede dører i de mange norske hjem.

Jeg har stappet i meg det meste mellom himmel og jord stort sett, bortsett fra heroin, liten tilgang på det i mine trakter og ikke noe jeg har hatt et ønske om å prøve.
Speed og amfetamin er to vidt forskjellige ruser der du på speed ofte blir totalt euforisk, uvovervinnelig og ikke minst irriterende pratsom til tider. Heroin på sin side, tillater meg her å være litt stereotypisk, blir stående sjanglende, sammenkrøket og klø seg på nesa. Det var faktisk definisjonen en eks speedfreak jeg kjenner ga av heroinmisbrukere da han ikke greide fatte greia med at folk tok heroin( han testet det og likte det absolutt ikke). For han var det bare speed med litt piller og hasj innimellom som gjaldt.

Enden på visa er som DonTomaso skrev at du bare må ha det for og i det hele tatt kunne fungere som et menneske. Veien tilbake fra et liv som rusmisbruker kan være lang og hard, og vil med stor sannsynlighet bare bli verre jo eldre man blir og man fortsatt holder på. Psykiske problemer og en del fysiske er store gjengangere hos eks rusmisbrukere.

Konklusjon, hehe; Vit at det dere velger å eksperimentere med i dag som gir deg noe nytt og enestående, noe du ikke har kjent maken til å bare vil ha mer av, kan fort snu seg til og bli ditt verste mareritt. DET KAN SKJE MED DEG OGSÅ, JA, DU JA, FAKTISK! Bruk huet folkens mens dere ennå har det i behold.

Å seff, kudos til DonTomaso som startet denne tråden, bra noen tør gjøre det å fortelle hvordan det faktisk kan gå. Og der finnes mange, mange tristere skjebner der ute enn TS.

Oppdaget nettopp at det var feil Don, DonVito selvfølgelig, ikke Tomaso. Feil skjer, beklager.
Vis hele sitatet...
Speed og amfetamin er to helt like ting, i allefall når det gjelder Norge og markedet her. I USA for eksempel, bruker dem uttrykket speed også for metamfetamin, der er det generelt mindre "vanlig" amfetamin i omløp.

Og det er ikke sånn at speed er _kun_ utbøffa metamfetamin når det gjelder Norge (som noen nevnte over dette innlegget) -, klart det er endel "meth" i omløp iblant den gate-speeden/amfetaminen som blir solgt illegalt rundt omkring, men det er kanskje max en tredjedel - mulig jeg tar feil på anslaget, men det er ikke mye feil i hvertfall.

By the way, var du edru når du skrev det der jeg siterte?
Sist endret av aeon_illuminate; 6. oktober 2012 kl. 23:20.