View Single Post
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Kan være enig i at kommentaren om å lese seg opp på et hav av spekulasjoner i en Reddit tråd, kan fremstå som ganske arrogant. Men på generell basis, så vil jeg si at det er essensielt å sette seg inn i grunnkunskapen om et tema, før man kommer med eksempelvis bastante konklusjoner eller finansielle råd.
Vis hele sitatet...
Hvilke bastante påstander er det du mener mangler begrunnelse? Konkretiser kritikken din til noe håndfast.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Ikke sant Vidarlo? Skeptiker rollen har du fylt godt her inne i mange år og sikkert hjulpet mange med å unngå «idiotiske valg» som du kaller det. Men den har også med tidens tann blitt vannet ut av dokumenterte fakta på enkelte saker og områder.
Vis hele sitatet...
Vidarlo har knapt deltatt i denne tråden. Her er innleggene hans:
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Antallet aksjer * pris = verdi på selskapet.

At prisen på eit tidspunkt har vore over 300USD er neppe på grunn av verdier i firmaet, men på grunn av oppførselen til markedet. Det er eit firma med ein utdatert forretningsmodell, der verdiane er fysiske butikker og namnet...
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, for all del. Det er ikkje gitt at dei ikkje er eit levedyktig firma - kun at dei neppe er verdt 1k$ per aksje.
Vis hele sitatet...
Er dette spesielt bastant, unyansert, dårlig begrunna eller irrelevant? Og hvis du mener vidarlo sine innlegg er sub pari, hvorfor synes du da at ting som dette er good stuff?
Sitat av soulgoodman Vis innlegg
Jeg argumenterer ikke for noe, så syns du bommer.

Hva er galt med reddit? er freak bedre eller værre mener du?
Vis hele sitatet...
Du sier deg jo enig i kritikken min av nettopp dette innlegget.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Man kan mene og synse i øst og vest om ting i fremtiden. Før eller senere kommer ubestridelige fakta på bordet, så får man vel bare stå for de meningene man hadde den gang.
Vis hele sitatet...
Konkretiser kritikken til noe som faktisk kan diskuteres, eller fuck off. Ærlig talt.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. april 2021 kl. 13:56.