View Single Post
Sitat av Gamgee Vis innlegg
Slett sosiale medier. Kast smarttelefonen din. Det høres muligens drøyt ut, men hvis du faktisk klarer det kan jeg nesten garantere et bedre liv i den andre enden. Jeg snakker av erfaring.

Det har aldri vært lettere å gjøre kule ting. Informasjon har aldri vært lettere tilgjengelig. Det har aldri eksistert flere interessante bøker, og de har aldri vært lettere å få tak i. Mozart ville vært grønn av misunnelse om han visste om alle mulighetene til å lære seg og til å lage musikk som finnes i dag. Nikola Tesla ville gitt armen sin for muligheten til å stikke bort på Kjell & Compani og plukke opp et Arduino starter kit for en skarve tusenlapp. Det har aldri vært lettere å lære seg hva enn du måtte ønske.

Men det har heller aldri vært lettere å bare kaste bort all tiden sin på nevroser, forfengelighet og meningsløs underholdning.

Du kan ikke bruke timesvis hver dag på å ta bilder av deg selv hvis du ikke har noe å ta bilder med. Kast telefonen din og bruk de timene hver dag på å bli god i noe fett i stedet, så skal jeg vedde jeg på at problemet går over av seg selv.
Vis hele sitatet...
Det du skriver høres ufattelig befriende ut, og er garantert en fantatastisk bra måte på å skifte fokus og få andre verdier. Problemet er at jeg blir fysisk uvel av tanken på å ikke ha et kamera som kan gi meg bekreftelse. Den sosiale angsten ville vært så enorm at jeg ikke ville hatt mulighet til å gå ut av huset.