View Single Post
I en depressiv periode som ble i overkant lang slet jeg med akkurat det samme. Kom aldri igang. Fikk ikke orden på noe. Og alt rot og skitt bidro til å gjøre ting ennå mer dystert og mørkt. Til slutt så jeg ingen annen utvei enn å leie inn vaskehjelp. Først kom to driftige damer på noe de kalte "nedvask" - da fikk de tatt ett kraftig røsk og alt var strøkent og pent etterpå. Etter 2-3 uker begynte det å dra seg til igjen. Ringte samme firma og fikk fast vask hver 14 dag. Kostet faktisk mindre enn forventet. Og da ble det aldri "nedgrodd". Når jeg kom opp av mørket til sist så sa jeg opp avtalen. Kan anbefales. Hadde veldig dårlig råd i den perioden så det måtte prioriteres temmelig hardt å ta seg råd til det. Men det ble langt mindre stress og tankekjør og nedrakking på meg selv når jeg ikke følte at dritten formerte seg i leiligheten. Tror de fakturerte for 90 min per gang ca 300-350 kr timen iirc. Kanskje det koster litt mer idag, men samtidig så er jo konkurransen stor på hjemmevask markedet så du kan jo sjekke. Har hørt det blant annet er en app for vasking...

Har forresten snakket med andre om akkurat dette, og jeg tror konsensus var at om renholdet stopper så kan det ligge noe under. Feks en depresjon, ADHD etc. Kan selvsagt være bare ren latskap, men du kan jo evt. snakke med fagfolk om dette?

Har forresten ei venninne som nå har innledet et forhold med en robotstøvsuger, og hun har aldri vært mer lykkelig. Den perfekte samboer sier hun

Spøk til side, om du har en robotstøvsuger så "tvinges" du til å aldri la ting slenge rundt. For da forsvinner det inn i robotens mage. Det er aldri sand på gulvet og aldri brødsmuler i sengen. Og den klager aldri eller forsøker å lure deg til å støvsuge.
Sist endret av _abc_; 16. juni 2020 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.