View Single Post
Beklager om dette er en død thread. Yochi, det du gjør der fungerer fint til å hente ut opplysningene du nevnte fra et søk, men OP sa at det han vil unngå å måtte lage et slikt søk til f.eks hver bilmodell. Det der er helt fin node.js som gjør det nest siste steget i et stort program. Det viktige og vanskelige steget OP ber om hjelp til kan fungere ved å se gjennom alle nye finnannonser, søke etter modellen i et finn-søk og deretter kjøre ditt script. Da sammenligner den alle biler med tilsvarende biler(i den grad folk klarer å merke finn-annonser med en god tittel). Etter der igjen kommer pris-avvik-funksjonaliteten.

Dette kan for eksempel gjøres ved at scriptet henter alle bilannonser, sortert etter "nyeste". (Mulig man også må logge hvilke finn-koder man har "scannet" allerede, så det ikke kjører prosessoren på 100% ved å kjøre gjennom alle bilannonser som ligger ute på loop for alltid). Step gjennom én og én annonse, og på hver av dem gjør du:
1) Hent ut modell(merke, modell, årsmodell)
2) Lag et søk ut ifra de opplysningene
3) Mat søke-urlen fra steg 2) inn i funksjonen din
4) Mat resultatet fra 3) inn i avvik-detektoren
5) Gi output til brukeren om eventuelt avvik
6) Logg at man har sjekket den aktuelle finnkoden/annonsen
7) Repeter med neste annonse fra Alle biler -> nyeste til alle annonser er sjekket.

Jeg kan ikke tenke meg at dette er den mest effektive måten å gjøre noe sånt på, men det skal virke... Jeg har ikke tid til å skrive dette som ekte kode, bare denne supergenerelle pseudo-koden ^^, ihvertfall før helga...



edit: Jeg har forresten ikke sjekket om finn blokkerer deg om du sender for mange requests i et gitt tidsrom... Kan jo hende du blir stoppet for scraping eller forsøkt DoS for alt jeg vet.
Sist endret av UnfairGamer; 13. desember 2018 kl. 20:48.