View Single Post
Hei

I et så lite tidsperspektiv har det mer med hvor mye du spiser, enn hvor hardt du trener. Det du er ute etter er fasting. Sørg for å få i deg nok vann, og supplementer med multivitaminer. Du vil at kroppen skal gå inn i ketose, en helt naturlig tilstand det moderne mennesket uheldigvis ikke får følt på kroppen. Sultfølelsen vil heldigvis gå over etter første dag, og erstattes av jevnt blodsukker og ekstremt fokus og zen. I tillegg til stort fettap, vil du få en økning av en rekke hormoner, blandt annet av hgh (human growth hormone) og testosteron. Du vil altså ikke gå ned i muskelmasse, slik du vil om du kjører en kalorirestriksjon, samtidig som du vil forbrenne utelukkende av fettlageret du har (i tillegg til glykogenlageret da). Du vil samtidig nyte et jevnere blodsukker enn du har i løpet av ditt liv så langt.

Bare til opplysning så har eldre forskning bastant stemplet fasting som usunt. Det forskningen gang på gang feilet med var derimot å gi forsøkspersonene små mengder mat, slik at de aldri faktisk gikk inn i ketose.

Jeg forstår godt at folk er ekstremt skeptisk til dette, da vi har blitt foret med at uten mat duger helten ikke, og at frokost er det viktigste måltidet og diverse annet bs. Jeg sier derfor høflig med en gang, at jeg ikke gidder å begi meg ut på en eviglang diskusjon om hvorvidt dette er humbug eller framtiden.

Om du ikke ser for deg at du kan klare å gå uten mat en uke, tenk på han her karen som gikk 382 dager uten mat eller prøv intermittent fasting.

http://www.abc.net.au/science/articl...24/3549931.htm

Lykke til!