View Single Post
Sitat av Seth-Enoch Vis innlegg
Hi.

Jeg ved ikke om i kan forstå Dansk, så jeg skriver lige på engelsk først.

Here in Denmark, I hav'nt come across any forum with this much Altibox knowledge. So I am trying here.

My setup at the moment:
60/60mbit > CPL4 Fibermodule > (vlan102)PFsense > LAN

And this works perfectly. Now, I am going to get 300/300Mbit connection, so Altibox need to replace my CPL4 with a Mediaconverter, which I belive is a HET 3012 and ofcourse I will get the ZyXEL router also. When I ask Altibox.dk about replacing the ZyXEL with my PFsense they just say "its not possible".

I really hate the words "not possible"

At the moment my PFsense get WAN IP via DHCP from Altibox, should it be any different with the new mediaconverter? I was thinking about just trying to see what happens when I plug in my PFsense to the new mediaconverter and make it look for DHCP on WAN?

Any input would be appreciated.

Thank you
Vis hele sitatet...
It will work with pfsense directly to mediaconverter, you will need to use vlan 102 on WAN.

Sitat av andersks Vis innlegg
Trrunde: Har du splittet opp internett til forskjellige VLAN hos deg? Kjøpte meg en Ubiquiti EdgeRouterLite, men fikk bare rundt 100/100 fra de forskjellige vlan-ene og CPU-måleren i 100%. Ble bedre når jeg skrudde på VLAN-HW-acceleration i CLI, men fremdeles stopper det på rundt 240/240, dog uten nevneverdig cpu-belastning. Med laptop rett i FMGboksen er det 300/300+ konsekvent.

(For ordens skyld: Bruker FMG boksen i bridge som mediaconverter og kjører kun internett inn i ERL-ruteren og derifra ut som trunk til en ProCurve som fordeler videre. Tv går med egen kabel rett i Procurven til eget VLAN)
Vis hele sitatet...
jeg har kun et vlan, skal sette opp flere etterhvert for å teste om det vil gi noen utslag på hastigheten.
Sist endret av Trrunde; 11. september 2016 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.