View Single Post
Sitat av andersks Vis innlegg
Takk for flotte (og utfyllende!) svar, akkurat nå kan det da kanskje se ut som at jeg går i retning av en EdgeRouterLite eller ER-PoE som ruter. Som switcher hadde jeg tenkt å gå i retningen av HP sine 1920 modeller, som har kommet bra ut mtp pris/stabilitet/ytelse i de internettkildene jeg har undersøkt. Dersom noen har dårlige erfaringer med disse hadde det vært strålende med en shoutout, eventuelt tips til bedre ting å bruke pengene på

Men for å holde samtalen iallefall løst on-topicet altibox så det ikke sklir ut, så snakket jeg med han som var "sjefs-graveren" i området vårt her om dagen, og siden vi lurer på om vi skal skille ut tomt og sette opp et ekstra hus i hagen vår med tid og stunder, lurte vi på om det var mulig å få lagt opp et ekstra trekkerør når de først graver. Nå var de allerede godt i gang og hadde lagt ut de rørene som skulle vår vei, men han snakket om at de kunne trekke noe han kalte "tjukk fiber" inn til oss, og så gå fra vårt hus og over plena senere. Noen som vet hva det vil bety? Kan ikke si å ha hørt om tjukk fiber før
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe mer spesielt en at det er mer en 1 fibertråd i kabelen. Så om de trekker en kabel med f.eks 2 fibertråder i så har du en til deg og så har du en til det andre huset som de sender videre gjennom kabelen som ligger mellom husene Kan også kalles "splitting" av fiber.