Tråd: Betting
View Single Post
Denne skatten når det kommer til gambling er jo helt fucked. Er som noen skriver over at alle enkelt gevinster over 10k skal skattes av, minus innsatts på akkurat den gevinsten.

Samtidig har jeg hørt snakk om at om man tjener en del over tid, så blir betting sett på som "næring", og da skal alt overskudd skattes av. Da er også skatten mer en ca 22%, som er det man betaler på enkelt gevinster over 10k.

Jeg er en spillegal idiot og har vært det i sikkert 10 år. Jeg går i minus hvert eneste år men har tatt ut store summer i løpet av disse årene. Sånn jeg har forstått det kan jeg bli politianmeldt og havne i fengsel siden jeg ikke har skattet. Hørt at skatteetaten kan gjøre unntak om man bare går i tap hvert år men er usikker. Har brukt en stor norsk bank til tusenvis av innskudd og hundrevis av uttak i alle år uten et eneste problem. Bruker også Revolut og coinbase. Skatteetaten har tilgang til alt.

Har tenkt til å kontakte skatteetaten og bare legge frem alt. Jeg har jo aldri tjent noe på det selv om jeg har gjort store uttak, og aldri kjøpt meg noe fett når jeg vinner. Har bra med gjeld også...