Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av babbabou Vis innlegg
Tusen takk for svar!

Lurte på om hvis man evt har en growbox som var 35 cm høy.
å planten har vokst til sitt potensiale. Vil man da kunne starte blomstringstiden manuelt ved å bytte lyset til 12 Timers lys og 12 timers mørke?
evt også da bare bruke blå og røde lyskilder?
Vis hele sitatet...
Lowryder er eneste veien du kan gå, og de autoblomstrer uansettom du har lyset på 24/7=) Og ja en kombinasjon av blå og råd er fint... Enkelt fordi planter bruker mest lys i det blå spektrum om våren/vegetasjonsfasen(for da er mye av lyset vi ser blått og hvitt), og mest fra det røde delen av spektrumet om høsten/blomstringsfasen..Men de aller fleste planter bruker alle fargene i spektrumet utenom grønn som de ser som "mørke" og akkurat derfor er grønne planter grønn=D

På claseren har de mange forskjellige 2x "sett inn egen watt" hvor du kan bruke et blått lysstoffrør og et rødt=)

Sitat av kimjean Vis innlegg
Noen som har bilder av kun oppsettet, med potter og alt gjort ferdig til dyrking? Hadde vært morsomt å sett hvordan folk har innredet Inspirasjon er etterlengtet, aner ikke om jeg skriver noe "feil" i denne tråden eller ei, så hvis jeg gjør det bare fjern innlegget. Så kliiiin til med bilder - om det er noen der ute som faktisk gror selv i ett skap!

(Prøvde nemlig å finne bilder av dette på nettet, hendviser til "Dyrkerom og oppsett" kapittellet i Cannabis Håndboken. Men kom ingen steder.)
Vis hele sitatet...
Blir ikke enklere enn dette: http://images.google.no/images?hl=no...-8&sa=N&tab=wi

Jeg er redd mange her inne kanskje tar den største regelen angående dyrking seriøst? Nemlig å holde kjeft/være diskre? Kanskje noe å tenke på? Selv om jeg er selvfølgelig like interessert som deg i å se hva folk velger å gjøre, har jeg også skjønnt at de som vil noe de gjør sin vilje=) Det er da noe bilder her i tråden også om du blader litt eller?

Sitat av Kraft Vis innlegg
Hvor mye vil dere si at det vil kunne koste meg sånn cirka å gjennomføre et lite gro-prosjekt? Tenker på skap-groing typen 1 x 1 meter stort skap. På forhånd takk for alle svar

Og forresten, hvor mye røykbart materiale vil dere si jeg kan ende opp med sett at jeg er en førstegangsgroer og intenderer å sette meg ned å lære meg dette grundig?

Takk!
Vis hele sitatet...
http://www.growshopalien.com/onlines...pgrowkits.html