View Single Post
Sitat av Remien
FEIL.. Det vil alltid gå noe strøm gjennom alle strømbanene i en paralellkrets. Om det ikke hadde gjort det, så hadde ikke motstanden blitt mindre enn den minste motstanden i kretsen, men lik den motstanden som strømmen går igjennom.. Sikkert en vanskelig setning, kan illustrere det om det er nødvendig..

Dette er GrunnKurs stoff, som alle som har gått på elektro har fått banket så hardt inn i tankene at man dagdrømmer om det.

Sett deg ned å regn på en krets med 2-3-4-5-6-7-8-9 eller hvor mange motstander du vil ha paralellt. Om du regner riktig, vil du se at en strøm vil gå gjennom alle motstandene, selv om det ikke er mye.

Poenget mitt i alt dette er at stun gun kan være potensielt farlig i alle situasjoner, så hvorfor leke med den når du kan risikere å ødelegge veldig mye for både deg selv og "offeret"?
Vis hele sitatet...
Så klart i en krets, men her.. I stun gun ekempelet, og nok til påføre skade..

(Veit at mine tidligere poster kunne ha blitt missforstått, da jeg heiletiden tenkte stun gun, ved bruk på en kropp, å nok strøm til å kunne gjøre skade.. :/ Da det er tross alt det vi diskuterer her, å sjansjen for å bli skadet ved bruk..)

Når det gjelder det siste, så er alt det vi gjør i livet, potensiell farlig.. Sjansjen å dø av en stun gun, er etter de talla som ble presentert tidligere her, ca. 50 ganger farligere som å drikke redbull eller mye kaffi.. Men fremdeles tilnermet lik 0...
Sist endret av .:CyberMan:.; 28. oktober 2007 kl. 02:49.