View Single Post
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
NorskeSvensken: Ja jeg forstår nå, inrømmer at jeg dreit på leggen.

Trippyking: Kan du ikke prøve å forklare hva du mener da, slik NorskeSvensken gjorde? Isteder for å gå til personangrep?
Vis hele sitatet...
Okei, men jeg angriper deg ikke. Ikke så mye hvertfall, ikke mer enn du angriper meg. Jeg tolererer deg og dine meninger 100%, men noe må du tåle

Når vi diskuterer cannabislegalisering, er alkohol og andre rusmidler helt irrelevante og ute av bildet. Så enkelt er det, fordi ingen politikere, samfunnsvitere eller frokost-tv-folk kommer til å vektlegge argumentet "cannabis er mindre farlig enn alkohol" noe som helst. Det er for svakt rett og slett, og grunnen til at jeg reagerte sånn er fordi jeg er jævlig lei av å høre argumentet. Det svekker hele legaliseringsbevegelsen fordi det er et såpass svakt argument at folk kanskje tenker "er det alt de har??"

Dessuten lærte jeg på ungdomsskolen at slik type argumentasjon ikke holder, i norsktimene når vi debatterte.

Kanskje vi skal snakke om kreft og cannabis i stedet? Eller penger og cannabis, og hvordan staten effektivt kan slå beina under en milliardindustri og tjene pengene selv? Nå som hele velferdsstaten står i fare pga pengemangel og greier? Neida, vi peiser på med det ABSOLUTT dårligste argumentet "alkohol er bla bla bla". Skal vi kanskje se på de medisinske aspektene ved cannabis og hvordan det kan hjelpe mange folk - ta ett steg om gangen slik som i USA?

Alkopreket holder ikke!!!


Uansett, det er bare å sette seg på ræva og vente, fordi ingenting skjer i norge før det skjer i utlandet likevel. Dessuten er demokrati jævlig tungrodd