View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av yomomma Vis innlegg
Det verste er å faktisk innrømme at jeg har problemer med å ta en pause fra cannabis. Når jeg tenker på rusen så blir jeg bare lat til tider, ting blir et ork. Det er sunnere å røyke (reint) enn å få lovlig sentralstimulerende. Men! Hvis jeg nå klarer å bare legge dette litt i fra meg, så har jeg store muligheter i å fullføre ting jeg ikke gjorde for 10 år siden. Det er så jævla mange fine minner i rus, men åååå så mye det har ødelagt. Med medisiner føler jeg det er litt juks av meg, men det fyller opp dopamin reseptorene mine på en positiv måte. Jeg får mye mer lyst på livet. Har lært mer om meg selv og at det siste du gjør er å syns synd på deg selv. Og forventer at ting skal ordne seg av seg selv. Det gjør det ikke. Jeg har mye mer kontroll hvertfall.
Vis hele sitatet...
Sunnere? Hvis ritalinen gjør at du klarer å ha et stabilt liv, men kanskje skader deg fysisk (minimalt), men røyken er mindre skadelig direkte på kroppen men gjør at du ikke får gjort noe, hva er egentlig sunnest da?

Har selv ADHD og har vært igjennom samme greia du er i nå. Hele den kulturen om at cannabis er det sunneste i verden må du bare legge bak deg, jeg fikk det synet her på freak (freakforum som det het da). Det er kanskje ikke det mest skadelige stoffet, men at det har skadevirkninger, og er spesielt ille for enkelte personer, må man ikke ignorere.

Jeg festet og loket i 6 år, før jeg til slutt startet med Xanax og endte opp med 6 selvmordsforsøk, og derfor endte opp på rehab. Det ble rundt 15 sykehusinnleggelser med abstinenser de neste 2 årene, pluss 2 lange opphold på rehab. Jeg startet med ADHD medisin for 1 år siden, og har bare hatt 1 opphold på sykehuset siden da. Jeg har flyttet, startet å studere, og klarer bedre enn før å holde på rutiner og gjennomført hverdagen.

Hverdagen er enda tung som faen, og da snakker jeg ikke om rus. Å få gjennomført ting, og å ikke KJEDE seg, for det tror jeg er problemet til oss med ADHD. Vi kjeder oss konstant og trenger at ting skal skje, og spesielt at nye ting skal skje. Rusen gjør at vi kjeder oss mindre, og kan surfe 9gag i 14 timer og ha det fett.

Poenget her, du har startet på en medisin som kan hjelpe deg hvis du fokuserer riktig vei. Du må lage en sti eller en plan for hvor du vil, og jobbe mot den veien. Jeg vil bli et visst yrke så nå tar jeg en bachelor med plan for en master, og har flyttet til et helt nytt sted. Har du ikke noe du vil gjøre eller ingen plan? Da bruker du 8 timer om dagen til å finne noe som kunne vært interessant, og starter på det.

Planen kan forandre seg underveis og det er greit, men alltid ha en plan og et mål, og alltid jobb mot det.