View Single Post
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Å begynne å lese for å "lære" om meditasjon er jo selvmotsigende i henhold til meditasjon.

.
Vis hele sitatet...
Ser du har fått svar på dette tullet. Selv fikk jeg mye bedre forståelse for hva jeg skal trene på med å lese en god bok om det. Jeg som andre her leser heller ikke mye bøker men å lese dette var interessant og hjalp meg veldig på motivasjon for å fortsette å prøve, ikke gi opp. Kommer tankene er det bare å rydde de bort å begynne på nytt. Null stress det er faktisk sånn man lærer seg å kontrollere tankene aka meditasjon. Meditasjon er i grunn ganske simpelt og mange putter bare masse nye fancy ord på det noe jeg anbefaler TS å se bort i fra.

Ser stresshormon er nevnt. Så har jeg lest meg til at det er mer enn som så. Og mye handler om å gi slipp. Når du mediterer så åpner du opp for alt av følelser, da er det av med rustningen vi alle bærer. Og dette sitter langt inne hos de fleste.

Jeg var godt i gang med meditasjon en periode til jeg mistet moren min. Da ble det litt slitsomt for jeg ble sittende å hylgrine etterpå. Burde ta det opp igjen

Andre ting som har hjulpet meg er "tvangsmeditering". Å meditere i gruppe. Da har jeg mye mer tålmodighet enn år jeg er alene. Da er det liksom ikke noe annet å gjøre så jeg kan like gjerne gjøre det.

Er det så ille at du ikke klarer å holde tankene unna i 1-2-3 sekunder kan du begynne med å telle ned fra 100.