View Single Post
Jeg synes meditasjon hjelper faktisk, og jeg er ikke en kar som aktivt sokner til den ene eller den andre filosofien. Jeg har hele livet sittet i lotusstilling egentlig, sikkert en konsekvens av at jeg aldri har sett hvordan andre har sittet så det falt meg naturlig helt fra starten av, sitter i sofaen med macen på fanget, i lotusstilling as we speak (write) nå også. Jeg har ingen quick fix for å greie å skru av tankene, eller noen god måte å forklare det på, men jeg bare slipper opp for alt om det gir mening. Altså, jeg bare sitter helt musestille og agerer på samme måte som jeg gjør når jeg skal sove på en måte, merker mens jeg skriver dette at dette var vanskelig å forklare med ord. Da jeg var kid kunne jeg tilogmed få til å få det til å kjennes ut som om jeg forlot kroppen, noe som ligner veldig på tilstander man kan komme i ved hjelp av psykedeliske opplevelser.

Nederlenderen Wim Hof, tross i at mye av det han sier er vås, er ganske right on the money hva gjelder pusteteknikker, akkurat de funker for meg i hvert fall, selvom myten rundt han forøvrig kan vitenskapelig forklares. Med pusteteknikkene jeg lærte av han får jeg faktisk en liten light DMT-trip bare av å puste som kulminerer i et ganske harmonisk tankesett etterpå. Men det kan også vitenskapelig forklares så hvis du synes mye av kulturen rundt det virker litt humbug så kan man si vi er i samme båt.