View Single Post
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Det er mye rart på den fronten ja, det skal jeg være enig i.

Dog, en god del av fortjenesten for både rør og el har tradisjonelt kommet fra materialsalg. Skal man eliminere eller kraftig redusere dette, vil timeprisen bli tilsvarende høyere, noe annet vil ende med konkurs om man ikke driver med grovt overskudd.
Vis hele sitatet...
Ja du har helt rett i det, men her har bransjen lagt opp løpet selv.

Det er en grunn til at de har valgt denne fremgangsmåten istedet for å fakturere med en reell timepris, og det er veldig vanskelig å se andre hensikter enn å lure kunden.

Jeg tror elektrikere har skodd seg godt på at man ikke har lov til å gjøre en dritt selv, og at kundene ikke har hatt en innsikt i hva materialene egentlig koster.
Det ser jo fryktelig flott ut at elektrikeren man har leid inn får "50% avslag!!" hos grossisten...
Fantastisk.

Man kan jo lure på hvem som bestemmer all den dritten som står i NEK400. Bygger du nytt nå skal det være en egen kurs til kaffemaskinen og mikrobølgeovnen, selv om man må tapetsere hele kjøkkenbenken med doble stikk.
Synes hele opplegget er piss, og jeg har veldig vanskelig for å ha sympati for stakkars elektrikerne, etter at de har levd som konger i flere tiår..
Sist endret av ID-Brikke; 22. desember 2016 kl. 20:20.