View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
184
Sitat av tripmix Vis innlegg
Hvorfor har Biltema lov og selge sikringer som er ulovlige å bruke? Det er som å selge mat som er ulovlig å spise, eller klær som er ulovlig å gå med, idiotisk.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ganske mange ting i Norge som er lov å selge, men ikke lov å bruke;
- Du kan selge sex, men ikke kjøpe (sexkjøpsloven)
- Du kan selge blålys og sirener ment for biler til hvem som helst, men du kan ikke bruke de (med mindre du er en "blålysetat", Røde Kors etc.)
- Du kan selge hjemmelagde bilskilt (alla www.showplate.se), men kjøper kan ikke montere disse på bilen sin.

Bor du i Bergen, kan du selge nark, men ikke kjøpe

Vet det finnes flere eksempler, som jeg ikke kommer på i farten. Pointet er, det hadde faktisk ikke overasket meg om Biltema hadde lov og selge noe som ikke er lov å bruke. Nå sier jeg på ingen måte noe om varene det er snakk om her. Det har jeg nemlig ikke snøring på. Jeg bare sier at hvis-hvis, så hadde jeg ikke blitt nevneverdig sjokkert...

Mer on-topic: Jeg betalte nylig en elektriker 1.000 kr for å bytte et støpsel i veggen og litt småting jeg nok helt sikkert skulle fått til selv også. Det gjorde jeg ikke fordi jeg er spesielt rik og liker å søle bort penger (for det er overhodet ikke tilfellet), men fordi jeg liker å ha noen å klage til hvis det går noe galt. Også tror jeg forsikringsselskapet mitt setter pris på at noen med fagbrev tar seg av den slags...
Sist endret av Btyven; 5. desember 2016 kl. 17:02.