Tråd: Groguide
View Single Post
https://www.youtube.com/watch?v=pofW-9yGBu4
sjekk den, det er scrog.. der ser du at det er ikke mangel på "buds per kvadrat" akkurat :P

så ser du også at f eks de lavere bladene er tatt av (lollipopping) for å sørge for god luftsirkulasjon for å unngå sykdommer, men også for å fokusere plantene på å bruke energien sin der lyset er. avstand fra lys til buds/bladverk er veldig viktig når man dyrker inne, da lyset mister intensitet veldig fort av avstand når det er kunstig lys.

med mange planter i en sog så kan du ikke trimme på nær like mye av de nedre bladene, da plantene er totalt avhengig av fan leaves for å gi nok energi til å fikse bra buds. i scrog vil du ha mye mer spillerom der og kan la bladene være like under budsites for å produsere mer enn nok til å fore store buds.

dyrker man ute derimot blir spillereglene no helt annet. da er lysintensiteten helt lik på toppen av planta som i bunn, og man trener bare ved litt defoliation for å unngå budrot og mugg som oftest, og evt litt lst samt at noen strains fortsatt liker godt å bli toppa en gang el no.
altså høye luftige planter ute der man bare napper blader for å få lys til alle budsites, og evt litt inni "busken" om det er en kort buskete indica f eks, mens inne så vil du uansett prøve å lage en "screen" som er optimal avstand fra lyset og lugge bort resten.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har du egentlig dyrket færdig noe som helst Munted Artist?
Vis hele sitatet...
haha, ja selvfølgelig :P men ang egne grows så deler jeg evt bare når det er borte da jeg har gitt fult navn osv på hvem som er bak brukeren min her, vi vet jo alle at snuten følger med her :P

kan gi de et hint; neste sesong så får dem ut å lete mye mer og hardere enn de gjorde i år, da jeg har 150 frø av en dansk photo strain som kan bli ferdig ute i norge opp til breddegrad 64 ca, ligger hos noen jeg selvfølgelig ikke sier noe om, klare til at frøa blir planta rett på nye spots, så da får dere følge etter meg hver gang jeg går ut el finne plantene ute og ta meg når jeg går å høster de, hvis ikke så får dere ha det morro med nok en uoppklart sak der dere har henta bare noen få av mange planter

men tilbake til innendørs dyrking så var det noe jeg slutta med hjemme hos meg selv et par år etter snuten var å henta stiklingene mine, mens det jeg da hadde opp en takluke på loftet sto i like fin blomst etter jeg kom tilbake fra glattcella xD
Sist endret av Munted Artist; 18. oktober 2019 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.