View Single Post
Det er komplekst, men ordet "spritualitet" er litt misforstått her i vesten har jeg inntrykk av. Når folk hører ordet spiritualitet så har jeg opplevd at folk automatisk tenker på tv-programmer som åndenes makt og folk som har kontakt
med døde eller andre utenomjordiske vesner. Dette er veldig langt fra sannheten og har ikke veldig mye med ekte spiritualitet å gjøre.

Allerede som barn så jeg at ting ikke var helt bra. Jeg så at menneskene rundt meg ikke levde helt autentisk. Med det mener jeg at de levde slik andre vil de skal leve,
fulle av stress, men de levde ikke sine egne autentiske liv. Så jeg har alltid lurt på hvorfor det, så dette har på en måte blitt naturlig for meg å ta tak i og finne ut av.

Vi lever i en tid nå med mye forvirring, og det kan være vanskelig å navigere blandt all informasjonen når alle prøver å lede oss i forskjellige rettninger, for alle vil mene at sitt syn er det eneste riktige.
Men en viktig del av spiritualitet er å forstå seg selv,
og gjennom å ha en dyp forståelse av seg selv også forstå verden rundt seg. Grunnen til at folk er forvirret og at det er mye kaos i verden, er nettopp fordi vi ikke vet hvem vi egentlig er og at vi enda ikke har oppdaget vårt potensiale. Vi eksternaliserer alt istedet for å søke svar innover.

Nøkkelen er å gi slipp på egoet så vi kan oppfatte ting slik de virkelig er, og ikke se verden slik som media, skole og foreldre har lært oss at realiteten er. Verden slik vi skaper den er kun en refleksjon av det vi har inne i oss. Alt dette henger sammen.

Spiritualitet er ikke en bestemt ting. Det kan være en veldig personlig og ensom sti å gå for å få en høyere forståelse av hvordan verden fungerer gjennom først å forstå seg selv.
Noen tips til personlig utvikling er:
-slå av tv'en
-jobb med deg selv og hele tiden utfordre dine egne trossystemer, og dermed jobbe med å øke din egen bevissthet. Ingen ting i denne verden fungerer slik vi tror det gjør og hva vi har blitt fortalt.
-vær kritisk til hvor og hvem du får din informasjon (din spirituelle diett) fra. Lær å se samme ting fra flere vinkler og kilder.
-Ha god kjenskap til det okulte, og ha god kjenskap til både de lyse og de mørke aspektene ved okultisme slik at du kan bruke dette som arbeidsverktøy.
-Du må kjenne til naturens skjulte lover og prinsipper. (Mark Passio har et glimrende foredrag på YouTube som heter Natural Law hvor han forklarer dette på en utmerket måte)
-Studer alkymi.
-Studer astologi, tarot og kabalah i aspekt til hverandre.

Jeg har aldri brukt noen form for ayahuasca eller sopp, og det trenger du heller ikke, men det kan være et hjelpemiddel for noen. Jeg anbefaler likevel de som vil prøve å jobbe masse med seg selv først for å få bedre utbytte av disse stoffene eventuelt.
Sist endret av Mnemonist; 4. august 2019 kl. 16:15.