View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Du kan sammenligne wallet.dat med nøkler til en safe. Pengene som blir sendt til deg kommer rett inn i safen, alle kan titte inn i safen din, men for å ta penger ut trenger du nøkkelen som ligger i din wallet.dat. Lommeboken inneholder altså ingen penger, kun nøkler til safen... Så nei, man trenger ikke være online...

Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hva skjer om jeg invisterer et stort beløp BTC og så hevder at jeg har mistet wallet filen. Kursen blir korrigert (satt opp) Og plutselig så finner jeg igjen filen min og selger unna til økt kurs. Har jeg da tjent på dette, eller vil kursen bli justert i det jeg finner igjen wallet? Hvordan kontrolleres antall BTC i omløp?
Vis hele sitatet...
Det samme kan jo skje så lenge du bare sparer pengene dine og aldri bruker dem.. For markedet virker det som om dine bitcoins ikke eksisterer. Det kan føre til at folk er villig til å betale mer siden det er vanskelig å få tak i bitcoins, men samtidig er det viktig å huske på at hvis alle bare sparte pengene sine og ingen kjøp/salg foregår vil verdien gå kraftig ned, derfor er det i din egeninteresse å bidra til et aktivt marked. Det er heller ingen garanti for at prisen vil øke på de resterende ved at du mister dine bitcoins, alt kommer ann på supply/demand.
Sist endret av Warz; 4. mai 2011 kl. 23:15.