View Single Post
Litt i seneste laget, men her er noen bilder fra hvordan det så ut når vi høstet hos min kompis.



Som en liten forsinkelses bonus kommer bilder fra første gang med AutoPots.

På grunn av leveranseproblemer fra produsent til leverandør til meg med det nye systemet ble en ellers godt planlagt blomstringsfase utsatt, som endte opp med unødvendige ompottinger og at plantene strakk seg mer en vanlig.
Syv eller åtte uker i vekst fra ferdige kloner i 2l potter (normalt står de fire uker i vekst etter de er pottet over i 11l potter), 11 uker i blomst, næring fra uke to i vekst, rent vann de to siste ukene av blomst.



Bestilte "AutoPot 24" med 15l potter og 400l reservoar, brukte 15 av pottene og ett 100l reservoar istedenfor det på 400l.

Er 15 planter på ett areal som er 2.4m x 1.65m og dekket med mylar/hvit plastduk (egentlig 2.4m x 2.0m men pga skråtak er det bare 2.4x1.65m som er belyst når de er ferdig å strekke seg) 3x 400w MH under vekst, 3x 600w HPS under blomst, "Adjust-A-Wing-Avenger-Medium" reflektor, 2000m2 kullfilter forran utsug og 600m2 kullfilter bak, kanalviften er på rundt 600m2, viftekontroller som justerer kanalviften utifra temperatur, luftfuktighet, trykk eller manuelt, to Ø30 sirkulasjonsvifter nede ved pottene og en større vifte høyere opp, husker ikke hvor mye luftpumpen som er fordelt ut i pottene leverer men den er litt underdimensjonert, kjøpte en mer industriell luftpumpe som leverte mye mer en nødvendig men den ble for bråkete.

Kjørte samme medium og næring som normalt siden det var første gang med nytt system (vil prøve en gang til med kortere vekstfase siden denne runden ikke ble helt som jeg ønsket, så vil jeg prøve meg på coco).
Canna Terra Professional som medium,
Canna Terra Vega, Flores, Rhizotonnic, Cannazym, Boost, PK13/14 som næring.

Utenom Autopot systemet og litt lengre vekstfase er strain og oppsett identisk, det yealdet litt mer en vanlig men det er muligens fordi de jevnt over var 20cm nermere lampene.



Når det ble høstet så jeg at røttene ikke var så hvite som de burde være så kommer til å strekke en lang luftslange og plassere den større pumpen i ett annet rom til neste gang.




Takhøyden strakk ikke til, de var 20-40cm ifra 600w lampene når de var ferdig å strekke seg.
Temperaturen holdt seg under 35*c, de nærmeste ble litt svidd.