View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Du kan ikke si du er åpen og utforsker muligheter når du konsekvent ignorere fakta og logiske konklusjoner som blir presentert.
Vis hele sitatet...
Sukk...

Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg regner med at dere har skjønt nå at jeg kun er ute etter å se mitt eget synspunkt og ikke er åpen for en ordentlig debatt. Jeg har virkelig prøvd å møte dere på en saklig måte, men hvis målet deres er å overbevise meg så kommer det ikke til å funke, fordi jeg har bestemt meg for å lete videre og prøve å forstå, før jeg eventuelt rejecter hele teorien, eller gransker den i sømmene.
Vis hele sitatet...

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Du har tatt opp Hessdalen flere ganger og hvis du leser de faktiske forskningsrapportene og ikke fra gamle nettsider så vil du få et annet bilde.

Dette er hentet fra To Investigate or Not to Investigate? Researchers' Views on Unexplored Atmospheric Light Phenomena


Så igjen, hvis du leser forskningen så ser du at Hessdalen enten forklares med billys teorien(flere rapporter om det) eller at det er på grunn av en eller annen elektromagnetisk/biokjemisk reaksjon som skjer. Hessdalen er spennende i seg selv, men dessverre er det nok ikke aliens.

Cosmic Radiation as the Source of the Hessdalen Light
Phenomena


Optical luminosity of the transient luminous phenomena in Hessdalen, Norway
Vis hele sitatet...
Jeg kan være åpen for de alternative forklaringene, men det krever en forståelse av fysikk som jeg ikke har. Jeg prioriterer ikke å forstå hvor gode de artikkelene er akkurat nå. Jeg tror det er bare tull at det kan være billys. Det sto i en av artiklene du sendte at det kan være opptil 30 meter stor lysball som også kan slippe ut mindre lysballer. Kanskje er det en naturlig forklaring, men det var uansett ikke Hessdalen som fikk meg til å utforske dette temaet.

Jeg kan sjekke ut linkene dine senere fordi jeg er virkelig åpen for å finne en annen forklaring etter hvert, men jeg gidder ikke å legge meg flat på alle punkter når dere ikke tror på noe av det jeg tror. Da vil jeg heller se ferdig hva det er jeg tror, og hvis jeg blir overbevist om at det er aliens, så kan vi prøve å motbevise det.

Det at jeg utforsker muligheter i en annen rekkefølge og tempo enn det dere ønsker betyr ikke at jeg er har bestemt meg for å ignorere alle motbevis. Gi meg mer tid til å fordøye informasjonen og mitt eget standpunkt.

Kan dere vennligst stoppe å snakke til meg som om at jeg er 100% overbevist? Jeg er ikke det så dere trenger ikke anta at jeg aldri vil motbevise mine egne påstander. Jeg bare ønsker ikke å gjøre det akkurat nå. Jeg har også begrenset tid til å bruke på det her så jeg vil gjøre det i min rekkefølge.

Jeg lover dere... Hvis jeg om en stund finner ut at jeg er stuck i denne konspirasjonen og ikke klarer å tro på noe annet, så skal jeg komme tilbake så dere kan motargumentere dritten ut av meg. Enn så lenge så er ikke det poenget med tråden.