View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Hvis det er et medisinsk faktum regner jeg med du kan vise til kilder hvor forskning viser at kroppen vil tilpasse seg gravitasjonen på mars. Når jeg prøvde å søke litt rundt om emnet kommer jeg bare frem til en hel hau med usikkerheter. Altså at det ikke er noe forskning som direkte vet hvordan langtidseffektene av lavere gravitasjon vil påvirke kroppen. Men siden det er et medisinsk faktum regner jeg med du kan vise til forskning hvor de viser at kroppen vil venne seg til mars i større grad.

Og ja enkelte ting er jo en selvfølge. Musklene vil f.eks. tilpasse seg ved at de får mindre belastning og derfor ikke trenge å gjøre like mye arbeid som på jorda. Spørsmålet blir egentlig bare hva med alle de andre funksjonene - og gjerne de små funksjonene på celle-nivå. Vi vet lite om hvordan langtidseffektene vil påvirke disse. Alt jeg finner om dette er bare "vi vet ikke".

Så poenget mitt er bare at du kom med litt mer påstander enn hva du kan stå inne for. Tok noen tall litt ut av lufta; og det er da synd om enkelte ta de tallene for god fisk og sprer denne "kunskapen" videre.
Vis hele sitatet...
Menneske kroppen er en gravitasjons uavhengig funksjon, mange av sykdommene som gis av alder er gravitasjons relaterte skader... væske som presses nedover og skaper større muskel bruk...
Mennesker er skap i et nesten likt gravitasjonsfritt miljø i 8-9 måneder....
Vi er designet for null gravity... men har vent oss til gravity i de første årene av oppveksten og utviklingen....
Her er en kilde du bør lese angående gravitasjonens effekt på oss:
/Gravity_Inversion.html"]http://www.evolutionhealth.com/Inversion_Therapy/Gravity_Inversion.html[/url]