View Single Post
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det er ikke akkurat et fjernt utsagn, men ekstremt upresist. At koblingsmønstre blir brutt eller forandret trenger ikke å ha noen betydning i det hele tatt, men kan også være forskjellen på liv og død. Nervesystemet er plastisk, og forandringer i samarbeidet mellom nevronene i nervesystemet skjer hele tiden; at kraftige kjemiske påvirkninger som inntak av psykedelika kan føre til noe slikt er det ikke noen tvil om. Bare den erfaringen man tilegner seg og at man i det hele tatt husker opplevelser er jo et resultat av dette.

Det kan også føre til kroniske forandringer i måten hjernen bearbeider sanseinformasjon på, spesielt på det visuelle plan. HPPD kalles det, og er en tilstand av vedvarende disinhibisjon (altså økt aktivitet) i forskjellige deler av hjernebarken, blant annet den visuelle (oksipitalkorteks) delen og temporalkorteks, som er grunnen til mange andre av de vanlige symptomene, som lydforvrengninger, tinnitus og hukommelsesproblemer.

Edit: God tråd, mentalmelt
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Jeg får bare beklage hvordan jeg svarte til det zhpongl, men jeg innbilte meg at du snakket om varige skader i hjernen, hvilket meg bevisst ikke er tilfelle når det gjelder psilocybin =)
Sist endret av Sky; 13. oktober 2010 kl. 16:56.