View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er veldig lett å se ekstremt bias over alt, hvis man virkelig vil, eller hvis man er primet for det - men det virker ofte som de som skriker høyest om "vridning" er omtrent spiralformede selv, og gjerne uten et fnugg av selvinnsikt på det punktet. Det ligger i alles natur å se "bias" og "uenig med meg" som ganske nærmere beslektet enn det som egentlig er tilfellet - ingen er immune.

Med det i mente, på begge "sider" av diskusjonen: jeg har fortsatt til gode å se noe særlig overbevisende som tilsier at f.eks. NRK er rene Tjen Folket-publikasjonen. Det kan være fordi jeg er mye mer ekstremt venstrevridd enn jeg selv tror... men så har det også ganske enkelt vært vanskelig å få folk til å underbygge den påstanden i det hele tatt. Faktisk såpass vanskelig at jeg ikke har noe bevismateriale jeg kunne å valgt å ignorere.

I samme bane bør de som er glade i å sammenlikne NRK med Pravda også kunne vedkjenne seg muligheten for at det er en mer følelsesorientert enn faktabasert... vel, følelse. Kanskje denne skjevheten man ser overalt (og dette er folk som virkelig ser ut til å mene den er overalt) noen ganger sier mer om ens eget ståsted enn noe annet. Mer et problem med kartet enn med landskapet, som man sier.