Tråd: Campervan?
View Single Post
Trådstarter
7
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja kanskje blir også bruken gøy. Selve prosjektet blir garantert morsomt. Alltid gøy med litt diy. Men i en kassebil så må du forvandle seng til sofa hver eneste dag. Du har liten til nesten ingen plass når mc er i bilen og alt er trangt og over tid tror jeg bruken blir rett så kjip. Første vogn jeg hadde var så liten at den ble brukt kun 1 sesong. For selv med fortelt ble det for trangt og upraktisk. Er helt med på tanken om at en klarer seg med lite og lavt avtrykk og det å skalere ned. Men det går en praktisk grense. Jeg hadde nok blitt gærn i en kassebil, spesielt når halve plassen spises opp av en mc. Har du lang transport-etappe så blir det bare stress å stoppe for da må du rigge opp hengekøye for en blund og for trangt til å lage mat.

Vurdert stå-scooter eller et fett 4wd el-skateboard? Da frigjør du enormt med plass og du sparer deg masse pes. Så kan du evt. leie mc i forskjellige byer nedover Europa. Kan leie mye mc bare for det du betaler i forsikring på mc. Også verdifall og service og deler. Da blir det kanskje også mer disponibelt til å løse solceller? Solceller, det er kostbar moro. Men kanskje kan du finne noe brukt?

Mulig jeg er for godt vant. Blir uansett spennende å se hvordan prosjektet utvikler seg.
Vis hele sitatet...
Gode poeng der, blir ikkje til at eg har mc med meg over alt, men bare å kunne ha muligheten er nok det eg ønsker. evnt så har eg også sett på å kunne montere på ein "plattform" bakder hengerfestet er plassert til å kunne frakte med meg motorsykkelen på utsiden da denne ikkje er så stor, men har ikkje sett på korleis dette skal gjøres etter lovverk.

Alternativ framkomstmiddel når bilen står parkert blir nok sykkel.

Det som eg enda ikkje har heilt sett meg inn i enda er forsikring... vurdere å omregistrere fra kassebil til bobil (tatt at eg bygger bilen slik at kravene blir tilfredsstilt) til fordel for billigere avgifter, men har heller ikkje heilt innsikt om dette er lønnsomt.
Sist endret av mt_ro; 15. januar 2020 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.