View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Vel, jeg skal inrømme at videoen satte en emosjonell støkk i meg, og jeg mener på ingen vis at noe av dette er bortkastet. For all del, det er bra at det er mennesker som de i videoen som jobber aktivt for å få en slutt på denne galskapen, men når jeg i dag så denne videoen poppe frem på facebook, med meldinger som "dette er helt forferdelig, vi må gjøre noe" etc så vet jeg at 90% av disse folkene aldri vil lese seg noe mer opp på saken eller gjøre noe for å hjelpe disse menneskene. Heller fortsette sitt liv som om ingenting har skjedd. Mens kanskje en liten del faktisk vil være med å gjøre en forskjell, så brukes ekstremt mye penger og ressurser på å få luket ut denne lille prosenten av befolkningen som er villig til å hjelpe. Som sagt tidligere i tråden går kun 29% av inntektene til disse menneskene og aksjonen selv.

Når det er sagt, så har vi jo sånne som meg som bare sitter på på ræva hele dagen uten å gjøre en døyt, så jeg har vel egentlig ikke stort å si i denne saken for å være helt ærlig. Kudos til de som faktisk er aktivt med i slike organisasjoner og gjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
jeg ser bare ikke hvor det er relevant å informere om hvor mange som ikke bryr seg, eller som "falskt" bryr seg. hvilken relevans har det?
saken er at NOEN bryr seg, og uten videoen og det at den gikk viral, hadde langt færre enn opprinnelig fått øynene opp og gjort NOE.

hovedpoenget, igjen, med videoen, er å belyse saken slik at REGJERINGER kan ta aksjon og forhindre videre utvikling. og det er godt i gang heldigvis.

de som sitter her inne på forumet og babler om hvor teite folk er som poster dette på facebook, fordi de bryr seg EGENTLIG ikke, og de kommer aldri til å OFRE noe for saken, ikke gi noe ØKONOMISK og ikke tenke på denne saken i morgen, er i mine øyne like håpløse som menneskene de snakker om selv.

det er ingen som krever at dere skal gjøre noe, ingen tvinger dere til å gi hverken tid eller penger til saken. men for guds skyld, la nå være å kritisere disse sofasliterne, eller "Slacktivists" som dere så fint kaller dem.
om det er de eneste de gjør, så har de ihvertfall potensielt vist videoen til noen som faktisk gjør noe mer håndfast med saken.

men akk nei.. vi er for smarte her på freakforum, vi skal ikke falle for noe så simpelt som veldedighet. det er garantert baktanker bak hele prosjektet, og vi er såpass mye mer opplyst enn andre at vi skal helst tre bedrevitende oppkast over hodet til andre som en unnskyldning for å unngå å gjøre noe selv.

da har vi det minst like godt med oss selv, som de som poster linker. til en video. på facebook.