View Single Post
Vært oppe på farta i 2 døgn, venter kun på ølsalget nå. Jeg er midt i mellom, tenker på slkohol hele dagen men drikker ikke ofte hver dag. Så liker jeg andre ting og. Men blander alltid med alkohol og det er det eneste jeg kan si jeg føler en avhengighet til. Høres idiotisk ut men nå i det siste har jeg nesten ikke tenkt på alkohol, pga penger og stresset med at om jeg fortsetter så kan jeg aldri nyte pils igjen.
Jeg snuser og klarer ikke gå i butikken uten å ta med 3-6 øl,spørs på pengene. Etter de 6 kjøper jeg ofte mer eller noe annet.
Jeg holdt ikke dette tipset lenge: men å tvinge deg gjennom butikken uten å handle øl, kommer til å gi deg en godfølelse på lik linje som, vel, en linje, en følelse av at alt er mulig. Du får kontroll. og kjøp en brus/monster etc istedet, energidrikk har hjulpet meg veldig, og venner. kommer til å gi deg mye motivasjon å avstå å kjøpe øl når du skal ut og handle.
Så hater jeg sprit og vin så polet er jeg heldigvis ikke på, og vet heller ikke hvor iille du har det med polet osv, så er det mye sprit osv så vet jeg ikke helt..
pappa er alkoholiker, farfar var alkoholiker osv. fant 3 vinflasker og en liter sprit i garasjen forrige uke, og det er vondt å se han sånn. Han virker dement lsm. så jeg vet jeg må passe på alkoholen.

Spiste selv rundt 600-1500 diazer en sommer, som gjorde at jeg fortsatte i rundt 3 år. Nå kan jeg ha benzo liggende lenge uten å røre de fordi jeg ikke vil ta de/stuke mer. Blacke ut, innleggelser, nesten død pga alko piller osv. så det ER mulig. Jeg kunne ikke tenke meg å føle lykke eller glede for noe uten benzo, jeg elsket det mer enn jeg har elsket noen. Og nå bryr jeg meg så og si ikke, så stå på!

alkohol er en jævel og det er trist vi nordmenn glorifiserer det, folk vet ikke en dritt om det. Å være ‘fyllesyk’ i 3 dager er lsm normalt her. Aldri hatt verre nedtur enn hardfylla i napa, mens å ta 2,5g speed på en kveld i både drops og armer gjør meg mindre dårlig enn alkohol. Heroin dør du ikke av av å bråslutte; kanskje, men alkohol derimot.

Uansett, jeg føler deg til en viss grad, samtidig som jeg ikke våkner 5 på morran med abstinenser, jeg tenker bare på det hver eneste gang jeg er våken.. som er plagsomt nok, blir vel en 20-40 halvlitere i uka her. Forferdelig mye hodepiner og gretten/lite sosial/vil ingenting osv, matlyst.
Bare å bable og spørre og snakke om du vil det(: jeg har vært borti så og si alt.

Er også helt ny her (altså en bruker her inne) så om jeg skriver alt for mye piss og unødvendige ting, gjerne si ifra

Sitat av Dough Vis innlegg
Ser ut som de fortsatt er på telefon:

Kontakttelefonen 911 77 770 er bemannet på følgende tider:
Alle dager fra 18.00 – 22.00
Alle hverdager fra 11.00 – 15.00


Det er en landsdekkende telefon som går rundt i gruppene, der får du snakke med noen og de kan hjelpe deg å komme i kontakt med noen i ditt distrikt/gruppe. Målet må kanskje være å komme seg på møte ikke bare en samtalepartner på telefon men er jo uansett bare å ringe!



Men det steget er kanskje det største og viktigste og det har vært like forbanna vanskelig for alle som har gjort det før deg. Så sjansen for å treffe noen du har noe til felles med er ganske formidabel. Tar du den telefonen kan du treffe noen som tar deg med på møte. På møte kan du treffe folk du føler har noe å bidra med så kan du finne deg en sponsor som er det du spør om. En sponsor er en likesinnet å prate med utenom møter som faktisk har gått denne veien FØR deg, som er nøkkelen her. En sponsor tar deg også gjennom 12-trinns programmet for tilfriskning fra alkohol. Du trenger seriøst ikke en blind for å lede en blind, finn deg noen som vet hva de snakker om. Jeg var heldig å fikk muligheten til å treffe en i AA som fortalte meg litt hvordan det fungerte og tok meg med på mitt første møte. Det forandret livet mitt, jeg har hatt noen sprekker men i det store og det hele vært edru i 14 år. Gikk i AA og NA. Det gjelder å finne de gruppene og folka som passer deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt masse bra om både felleskap og hvordan det fungerer fra flere venner og bekjente. Samtidig å bli godt kjent med folk på AA / avrusning / generelt rusproblemer er også å noe å tenke på
Sist endret av Hvemhvaufo; 15. april 2024 kl. 06:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.