View Single Post
Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg husker ikke at utmelding.no hadde noen lovnader om utmelding, utover det å videreformidle en beskjed til Kirkerådet. Det står riktignok "Bruk skjemaet nedenfor for å melde deg ut av kirken.", men en oppegående person forstår at det uansett er opp til Kirkerådet.

Det er unødvendig av media å vinkle sakene så negativt mot Stormen, som kun har gjort noe kirken selv burde gjort for 15 år siden.
Uansett har Stormen, som Cikey sier, fått et sårt tiltrengt fokus på saken, og det er en halv seier i seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg må si at jeg har bare blitt ennå mer kritisk til Den norske kirke etter dette. Da dem tidligere har meldt ut medlemmer fra DNK per epost, men i dette tilfelle så godtar dem ikkje det. I tillegg så påstår dem at dem ikkje ønsker å holde på medlemmer som ikkje ønsker å være medlemmer.

Og medias håndtering av denne saken er heller ikkje noe spesielt god, Stormen har aldri lovet å melde ut dem som bruker utmelding.no, men han har lovet å vidreformidle budskapet til kirkerådet som vil håndtere utmeldingen.