View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Fædrelandsvennen (www.fvn.no) her i sør har en god stund nå hatt en betal-løsning der enkelte artikler (les: de fleste) er sperret av og kun med tilgang til de som betaler (og abonnementer av papiravisen, tror jeg). De gangene jeg nå forsøker å lese nyheter på fvn.no så tar det ikke lange tiden før jeg trykker meg ut og finner meg et annet sted å lese, det er vel strengt tatt blitt til at jeg i det hele tatt knapt gidder å trykke meg inn på siden på grunn av denne løsningen.

Da leser jeg heller agderposten.no av lokalavisene, generelt sett litt mindre interessant innhold for min del... Men der får man i hvert fall lest det som er der. Og de viktigste sakene er nå oftest der også.

Så, ut i fra erfaringene med det så vil jeg tro jeg vil oppleve det likt etterhvert som de nasjonale avisene blir mer gniene på innholdet. Aftenposten sin løsning er nå mild nok, enn så lenge. Men vi får se.

Jeg forstår så klart at innhold ikke er gratis å lage og at man dermed heller ikke kan kreve å få det gratis, men... så lenge det er innhold som er gratis å få tilgang på og å lese så er det nok de sidene som vil være foretrukket for min del. Så lenge det ikke går dramatisk ut over kvalitet.

Sider som hw.no som har sperret for diverse adblock og lignende er også en plage. Videre blir det jo ikke mindre kjedelig av at mestparten av de it-relaterte sidene nå er del av samme nettverket. Nettet var mye hyggeligere før. Men jo, ja... de skal vel tjene penger et sted de og.
Vis hele sitatet...
Forstå at din erfaring ikke er normen. Da fvn gikk over til betaløsningen, opplevde avisen en kraftig oppgang i antall signerte abonnementer. Det avtok etter en stund, men gikk aldri ned igjen. Journalister produserer informasjon. I dag kan informasjon kopieres og distribueres enkelt og fort. Det betyr ikke at vi har krav på alt gratis.