View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg har aldri forsøkt å blande ut polyuretan med noe som helst, men jeg har uansett litt problemer med å se for meg at silikonbaserte polymerer skal binde særlig bra. Jeg ville således forventet en inhomogen blanding og et lite holdbart resultat. Men hey! Det høres jo egentlig ut som et artig eksperiment å utføre. Det sagt: Hvis hensikten med prosjektet er å ikke skli på isen, så er nok hydrofobe komponenter generelt en dårlig idé.

Polymerkjemi er et stort fagfelt som jeg dessverre har lite detaljkunnskap om, men litt kan jeg. Jeg vet for eksempel at det finnes plastmyknere som kan tune materialets egenskaper til nær sagt hva du måtte ønske. Jeg vet også at denslags forbindelser i kjemifaglig sjargong gjerne omtales som "no' faens svineri". Det er typisk ikke stoffer du har særlig lyst til å arbeide med.

Ville det ikke være enklere å bare skaffe seg noen brodder, da? De koster en hundrelapp i en sportsbutikk.
Vis hele sitatet...
Problemet med brodder er at de må taes av og på hver gang man skal inn og ut av hjemmet og butikker for at de ikke skal sette merker og hull i gulvbelegg, fliser mm. Når du skriver faens svineri, mener du da at det kan skape giftige gasser som er farlig å innånde?