View Single Post
Er ingenting å bekymre seg for, barnevernet kan ikke gjøre noe annet enn å opprette en undersøkelsessak det er de pliktig til om de mottar en bekymringsmelding. Det er viktig du samarbeider med dem, om de ønsker et hjemmebesøk hos deg så si ja til dette, din medisinbruk har ingenting å si på hvordan du er som mor er og hvordan du ivaretar barnet, barna dine. Du har også fått valium av din lege og da er dette en lovelig medisin du går på som ikke er narkotika.
Om du mener selv du trenger valium så fortsett på dosen din og ikke la en vikariat lege skremme deg med "barnefjærnet" om barnevernet skal kunne gjøre noe som helst med dine barn så må det være ekstremt gode grunner som feks rus, omsorgssvikt osv. Da kan de ta ungen på paragraf 4,25 akutt tvang før dette kommer opp til en fylkesnemndsak i fylkesnemnda kan de enten få barnet på paragraf 4,12 omsorgsovertakelse eller paragraf 4,24 akutt tvang eller 4,26 som er frivillig tvang. Sånn som du sier at du går på valium som du har fått av legen så er det ingen mulighet for at barnevernet kan gjøre noe som helst annet enn å avslutte saken uten tiltak, dette vil du få brev i posten om etter det første hjemmebesøket ca 14 dager etterpå.
Så lenge du ikke har noe å skjule så spiller det vel ingen rolle om du får bekymringsmelding på grunnlaget av din medisinering på valium?
Har selv bodd i 4 fosterhjem og over 20 institusjoner og vert I mange fylkesnemdsaker fra 12 til 18 år og kjenner systemet bedre enn de fleste, i voksen alder så var eg dønn narkoman pga nettopp disse institusjonene der "barnefjærnet" skulke ha så god kontroll, noe de ikke var på samtlige institusjoner. Husker en gang eg var vel 14år og ble sendt fra tua=tiltak ungdom Agder til søndre skogveien i Bergen etter 1 år på tvang der pg 4,24. Eg ba om treningskort dagtilbud fikk treningskort da, men dagtilbud som skole var ikke så viktig tydeligvis, men på denne institusjonen i Søndre skogveien stinket det hasj 24/7 eg ba de ansatte gjøre noe men skjedde ingenting, hadde en moped Suzuki rmx når eg var 16 og da kjørte eg ned til fylkeskommunen 3 ganger på 1 pr pga de kom aldri på tilsyn noe de skulle ha gjort en gang i halvåret, den 3 gangen sa eg at om dere ikke kommer på tilsyn så kjører eg bort til politiet å anmelder dere, da kom de og det førte til at institusjonen ble stengt med øyeblikkelig virkning, fylkesmannen skrev i sin rapport At det var til skade for barna og andre besøkende barn og oppholde seg i Søndre skogveien 72. Da institusjonene til ungkar Alexis ble stengt, ble eg og en annen sendt videre til Stavanger, er ikke lett å holde seg unna rus på disse stedene det florerer, og de ansatte..... ja hva skal eg si? Hadde dere hatt barn og barnas venner på besøk som satt på rommet å røyka fjorden hver dag i over 2 år så hadde dere gjort noe første uken. Men " barnefjærnet gir fanen! Skal ikke dra dette ut kunne holdt på i dagevis om min historie. Men poenget er at ditt barn har det bedre hos deg enn på noen institusjonene i Norge det kan eg garantere å folk kan si hva de vil det spiller ingen rolle.
Et godt tips: ta kontakt med Rune Fardahl om du blir kontaktet av barnevernet han jobber for å hjelpe motparter i slike situasjoner.
Barnevernet kom også inn i bilde når eg og min samboer fikk barn pga legejournalen hennes( tidligere rusmisbruker) men de avsluttet saken uten tiltak pga det er ingenting å si på oss som foreldre, de prøvde seg på å dra ut saken med at de ville vi skulle avlegge urinprøver osv og det har de ingen mulighet til å kreve så vi sa nei. Vi er rein begge to og de må ikke prøve seg, saken avsluttet håper virkelig du ikke lar deg styre av en lege eller bekymringsmelding gå på medisinen din om du føler det er det rette for deg
Sist endret av Conan; 8. januar 2022 kl. 23:47.