View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå vet vi ikke hvorfor TS har brukt valium i 20 år, men det må jo være av en grunn. Bare fordi medisinen er benzo, så er den forbudt i manges øyene selv om den er helt lovlig.
Jeg har gått på medisiner for forhøyet blodtrykk i maaaange år, uten dem så kan jeg bli syk, få hjerteinfarkt osv. Hva skjer hvis TS slutter på sin medisin? Den er sikkert like viktig for kroppen hennes som mine blodtrykk tabletter.

Skulle legen min plutselig prøve å få meg av medisinene mine fordi man kan bli avhengig av dem, det henger ikke helt sammen. Er jo avhengig av dem for å holde meg frisk.
Vis hele sitatet...
Benzo burde ikke brukes for å holde deg frisk. Det er jo bare et plaster på såret som faktisk hindrer det i å gro.

Dagene med å «stå» på benzo er på tur å bli borte, og det er bare bra. Folk må heller få behandling for problemene sine i stedet for å bli sendt hjem med en pose sjelelig bedøvelse.

Dette er skrevet helt generelt da jeg ikke har innsikt i TS sykdomsbilde og det kan for alt jeg vet være beste «behandlingen» for henne. Men 50 valium i måneden er veldig mye dersom du er en ellers noenlunde fungerende person.