View Single Post
Sitat av Salazar Vis innlegg
En ting jeg har lurt på:

Jeg jobber i et firma med 12-13 ansatte. Jeg vet ikke om de andre er fagorganiserte eller ikke (nylig startet). Jeg er det, men har det noe å si nå eller bare når majoriteten er fagorganiserte hos oss?

Jeg har betalt dem i flere år og fortsatt ikke hatt bruk for dem. Jeg vet de er viktige i tilfelle en situasjon skulle oppstå, men jeg må være ærlig og si at jeg føler av og til at det store beløpet jeg gir dem hvert kvartal heller kunne ha gått til noe annet/sparing. De har fått penger fra meg i flere år og jeg har ikke fått noe tilbake ennå.

Igjen, jeg skjønner at fagorganisasjoner er viktige, men ønsket å dele noen tanker som jeg av og til har.
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg, men man kan egentlig si det samme om forsikringer da. Man har jo ikke behov for en forsikring før man har det.

Litt det samme med FO. En annen ting er at hvis mange nok fra en bedrift med tariffavtale slutter i FO kan forbundet gå inn å avslutte tariffavtalen som er en avtale mellom FO og arbeidsgiver. Det er absolutt ingen tjent med