View Single Post
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Prisen for gamle typen KK-kort er noe billigere, ned i $12 på hobbyking. De rimeligste multiwii-kortene koster et sted mellom $16-20 og spesielt de versjonene med atmega328 er en kjempegod start! Med bl.a. 2 AUX kanaler og nok minne til å kjøre altitude hold, GPS og alle andre flight modes.

Ja, jeg synes det er kult (det var et spørsmål? :P) at det er arduino-kort. Selvom det for meg ikke betyr så mye, så er det genialt hvis du har en FTDI kabel, eller hvis kortet har FTDI påmontert, så kommer du unna med en billig USB-kabel til programmering og konfigurering. Du trenger med andre ord ikke en dedikert programmerer for atmega pga. arduino bootloaderen.

Har ikke bygget noe med KK enda, men har to av de billigste (eldre) versjonene fra hobbyking liggende til eksperimenter og til nødstilfeller. Har heller ikke fløyet med gamle (eller nye) KK, har hørt at det er mer krevende pga. mangelen på acc.
Vis hele sitatet...
Jeg har en 6-kanals radio (DX6i), så jeg får ikke nyttegjort 2 AUX kanaler, men hvordan er stabilitet og slikt med multiwii-kortene?

Prøvde selv quad'en i går (KK2.0), men slet med at den responderte veldig mye selv på lite utslag på stikka samtidig som at det tok ganske lang tid før det rettet seg opp. Har tunet litt på P/I-gain så jeg får prøve igjen ikveld.