View Single Post
wanna-b's Avatar
Trådstarter
Du kan se norske priser på elefun.no hvertfall! Vet ikke om dem har wookong, men de har et par naza controllere og noen ARF rammer.

Jeg mistet quaden min på torsdag jeg... Første turen med FPV og litt for sterk vind, så var quaden ute av synet. Fikk hentet det godt tilbake igjen men en feilberegning sørget for at jeg gikk tom for strøm over et boligområde. Har saumfart området der vitner har sett det styrte, det er garantert stjålet Godt jeg ikke hadde på GoPro-en.

Sitat av Grix Vis innlegg
Anbefaler rctimer.com for å kjøpe deler! De selger blant annet pakker med ramme, motorer, ESC og propeller i likhet med goodluckbuy, men litt billigere og varene blir sendt raskere etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Jeg har bestilt ny ramme nå, men har du lagt merke til at kitene på rctimer.com ikke inneholder flight controller?

Jeg kjøpte denne fordi den har 4-in-1 ESC som jeg synes ser tøft ut, pluss en stor-versjon av multiwii med integrert ftdi så jeg sliper spesiell programmeringskabel.

I dag kommer antakeligvis denne også, GoPro gimbal i alu med børsteløse motorer, AlexMos kontroller. Gleder meg som en unge, skulle bare ønske jeg hadde en quad å sette den på!

Sitat av LTd Vis innlegg
Etter mine erfaringer så er KK-kortene ganske 'plug & play', men hvordan er dette med MultiWii-quad'ene? Hadde vært kult å våget seg inne på noe slikt som innebærer litt programmering, men hvor vanskelig er det?
Vis hele sitatet...
MultiWii-kortene er ofte pre-loaded med MultiWii v2.1 når du kjøper dem på kinabutikker, gjerne i X-konfigurasjon. Da må du huske å bruke MultiWii-conf for v2.1 ellers vil de ikke kommunisere. Men jeg anbefaler å bare hive over ny firmware, v2.2 er vel nyest, det gjøres via arduino på samme porten som du konfigurerer kortet med. Du må hvertfall inn å konfigurere, for det er dumt å ikke vite om du flyr i acro, level eller altitude-hold f.eks.