View Single Post
Sitat av Revestreken Vis innlegg
Her har vi stigmatisering og ideologier som strider med virkeligheten. de fleste narkomane lider av tørr munn, og derfor må pusse tenna hver morgen og kveld for å ikke miste de. har narkissen tenner, så er clean, det er ikke jeg, jeg glemmer å pusse tenna hele tia jeg som alle andre med spytt i kjeften. når dette er sagt, så har narkomane lavere terskel for å bli syk enn andre, de har dårligere imunforsvar. dette betyr da ikke at de bærer flere sykdommer, heller motsatt. dette bildet av at narkomane er hardføre pest/sykdomsbærere som tåler hva som helst av sykdommer er jo bare helt sykt. selvfølgelig er ikke de fleste narkomane mere besmittede enn andre! da hadde dem jo dævva.
Vis hele sitatet...
Narkomane har dårlig immunforsvar sier du? Det vil si at de er mer motagelig for sykdommer. Selvfølgelig synes en hver person det er eklere å ta noe en narkoman har hatt i kjeften i stedenfor en straight person.. Det er ikke snakk om fordommer her. Rart at du begynner sånn der når en ikke anbefaler å ta noe som en kar på plata har hatt i kjeften. Om de er rene i kjeften betyr ikke at de er så rene på fingrene de grafser på pilla me. Om de er tørre i munnen eller hva du nå prater om betyr ikke at de ikke har sår i kjeften.

"Bare i Oslo er det holdepunkter for at over 70 % av injiserende stoffmisbrukere er hepatitt C-smittet, sier Øivind Nilsen ved Nasjonalt folkehelseinstitutt"