View Single Post
Upendo!
Trådstarter
121
Sitat av hippitus Vis innlegg
Mener du helt oppriktig at alle uenigheter burde pyntes til med kompliment? Det er noe som hadde fått meg til å slutte å bruke et forum.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke alltid et kompliment, men i alle fall ungå å skrive noe nedrakkende.

Uansett, hvis alle ga hverandre treffende kompliment fremfor syrlig stikk ville verden vært et mye koseligere sted.

Sitat av hippitus Vis innlegg
Tåler man ikke at dårlige forslag omtales som "idiotiske" må man nesten ha hatt en særdeles skjermet oppvekst. Det er ikke akkurat grov språkbruk.
Vis hele sitatet...
Eller blitt alvorlig mobbet og således ser konsekvensene av negativt ladde ord.

Sitat av hippitus Vis innlegg
Jeg kan heller ikke si at jeg ser hvor du kommer fra hva angår freakforumet. Jeg ser sjelden mer enn diskusjoner, noe som er ganske naturlig for et diskusjonsforum.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke henge ut folk på forumet, ref: Pruttnisse og Mullah sitt gode poeng, men tro meg, jeg ser slike 'jabs' jeg nevner i trådstarten og denne dominansen meaculpaUIO er inne på veldig ofte på freak. Dette kan jeg dokumentere, hvis det absolutt er behov for det.

Sitat av funksjon Vis innlegg
Synes heller folk bør være så direkte som mulig. Effektivitet er bra. Ikke pakke inn ethvert utsagn med ekstra empati, som uansett fremstår ganske falskt siden dette er INTERNETT. Så mye ekstraarbeid, kun for noen få lettfornærma individer? De burde heller logge av.
Vis hele sitatet...
Man kan være direkte, men konstruktiv og hyggelig. Hvis jeg tenker at noen er idiot skriver jeg likevel ikke at de er en idiot, men går rett på sak og prøver å formulere mitt argument på en måte som gjør at de forhåpentligvis innser selv at det de skrev var mindre gjennomtenkt. Jeg legger gjerne ved noen positive ord for at gjennomslagskraften min skal være tung og at motparten skjønner at jeg er en all right fyr. Det er slik big shots opptrer, jeg kaller ikke meg selv en big shot, men ønsker å komme til et slikt stadie. Å skrive idiot til noen avler negativitet ettersom "idioten" troligvis skriver noe negativt tilbake og vi har kommet enda lengre unna common ground.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det må være lov å diskutere empati uten å bli stempla som noe snøflak... Og jeg tror ikke K-Uche mener at vi skal pynte på noe som helst, eller finne på komplimenter vi ikke mener. Men heller bruke hjernen på en annen måte når vi leser og skriver her inne. Det er bra noen tar det opp.
Vis hele sitatet...
Bingo! Du leverer som vanlig, bro.

La det være sagt: jeg er ikke perfekt, på noen som helst måte, og er således ikke eksempel til etterfølgelse til enhver tid. Men jeg vil ha endringer i samfunnet og dette inkluderer freak.no, for vi er et produkt av samfunnet (flere av oss skiller oss riktignok ut mer enn hvermansen, men likefult et produkt av samfunnet). Mye er riv ruskende galt i samfunnet og jeg mener det ofte er mangel på empati, dette har jeg erfart i mitt 30 år lange liv gjennom bla. å ha blitt alvorlig mobbet.

Hva betyr egentlig en Tesla i garasjen, leilighet på Tjuvholmen og champagnebobler på nyttårsaften så lenge sliterne på Brugata får uren fiks, utsultede brune barn i Afrika slurper i seg gjørme for å komme gjennom nok en dag, barn i Syria som blir sprengt i filler? Lista er lang.

Denne arrogansen bak det å kalle noen "idiot", "mindre skarp" o.l. er lik mentalitet med fyren på Tjuvholmen IMO. Bruk heller positivt ladde ord, men for all del vær kritisk. Words put spell on your mind, folkens.

Du virker for øvrig som en kreativ sjel, knert1, ref: ditt påpek om å bruke hjernen på en annen måte. Big up for det!

@Pruttnisse og @Mullah:

Jeg mener sjølvaste vidarlo er ressursterk nok til å bli pekt ut som eksempel på hans hjemmebane. Komplimentet svært intelligent var nettopp det, et kompliment, altså ingen ironi eller stikk. Jeg ser på visse områder opp til vidarlo, som eksempelvis hans vitenskapelige perspektiver da jeg forstår nada av vitenskap selv utenom det faktum at det er vitenskap som gjør at vi kan utvikle vår empati gjennom eksempelvis empatogeniske substanser. Jeg påpekte til og med i en PM tilsendt Myoxocephalus som også er svært intelligent at jeg mente bla. vidarlo er en type som burde ha en mer sentral rolle i verdensbildet. Skulle det derimot vise seg at vidarlo føler seg støtt av at jeg brukte han som eksempel beklager jeg det.

Ser du ga KP til trådstart og takker for det, pruttnisse.