View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjente på slutten av en lsd trip i sommer at jeg var sliten og små småredd for og bare tippe over.
Vis hele sitatet...
En vanlig følelse på psykedelika egentlig; snart klikker det helt for meg Kan være litt nyttig for å forstå føelsesenes rolle i mentalsykdom, angst for å få angst osv. Tror bare du har kjent på ekle følelser på turen , husk at det ikke kan bevises at slike stoffer gir sinnsykdom i seg selv, det er nok heller de som er disponert for slikt som kan få det utløst.

Det man kaller latent psykose er noe du ikke er klar over før du står midt oppe i det, men psykose generellt handler om at man har mistet kontakten med vireligheten, dog bør det påvirke funksjonalitet i ens hverdag, bisarre ideer om verden er ikke nok her.

Et kjennetengn ved psykose er også manglende sykdomsinnsikt og forståelse,du forstår ikke selv at det er noe galt med deg, og de som skal hjelpe deg av helsepersonell og andre kan av den psykotiske oppfattes som deltakere ien konspirasjon (tankemøster som inngår i paranoia).

Det kan diskuteres om en person som tripper automatisk er i en psykose, juridisk sett er man muligens det. Men de fleste forstår situasjonen de befinner seg i på lave og moderate doser.