View Single Post
Sitat av Kareb Vis innlegg
Neurontin er et av de jævligste preparatene jeg noengang har seponert. Det er nesten på høyde med Venlafaxin.

Å seponere A og B preparater går som regel relativt greit, da abstinenser og bivirkninger ofte går over etter noen uker. Unntaket er vel benzodiazepiner som du kan risikere å slite med i inntil ett år. 😳

Når det gjelder C-preparater derimot er seponering noe heeelt annet (etter min erfaring ihvertfall). Jeg prøvde en gang å kutte Neurontin tvert (hadde vel gått på 600-900 gr. daglig i nesten 2 år), det ga ingen effekt, og jeg ble til slutt drittlei bivirkninger og generell kjip følelse, så jeg bestemte meg for å bare slutte. Ingen god ide - ble kvalm, feberaktig, fikk en ekstrem hodepine og hadde mest lyst å grave meg med i et stort svart hull. Gikk selvsagt til legen og forklarte situasjonen - og han ble sinna for å si det pent. Den type C-preparat må seponeres veldig sakte for å unngå seponeringsstmptomer. Husker ikke hvor mange mg vi gikk ned om gangen, men det tok rett i overkant av 1 år før jeg var ferdig seponert på dritten. Aldri mer C-preparat av den typen til meg - det kan jeg garantere.

Nå står jeg fast på 15 mg. OxyNorm, 30 mg. Targiniq og 5 mg. Apodorm pr. dag, og effekten av det var det eneste jeg ønsket å oppnå i utgangspunktet. At de skal kjøre oss gjennom en haug meg drittpreparater som er langt mer skadelige er for meg helt uforstående.

Men du må som sagt beregne laaaaang seponeringstid på Neurontinen. Sorry.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tror du? Jeg klarte ikke å seponere sakte fordi bivirkningene tok bare helt av og jeg ville kjapt tilbake til jobb. Jeg ble enig med legen om å gå fra 600mg til 0 på 10 dager og det er ett helvete. har 4 uker helt av nå, men fy faen det er slitsomt å ha så forbanna mye angst hele tiden. Jeg fatter heller ikke hvorfor de skal stappe masse c preparrater som ikke funker på oss, men det som faktisk funker er det ikke snakk om..