View Single Post
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Okey, så i utgangspunktet så kan jeg la bitcoins stå slik de er nå på blockchain.info men for å oppnå høyere sikkerhet burde jeg ha de på en offline-wallet?

Hvilken egner seg i såfall for å ha liggende på dropbox e.l.?
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått litt, du trenger en programvare som Bitcoin Core (Windows/Linux/OSX), Bitcoin Wallet (Android) eller lignende, når du åpner programvaren så kan du opprette en adresse (public key) hvor du kan sende bitcoins til, fra Blockchain.info wallet.

Da vil bitcoins «komme inn» på den lokale lommeboka (programvaren), jeg skriver «komme inn» i gåseøyne siden bitcoinsan vill fortsatt ligge offentlig ute på bitcoin nettverket i blockchainen (ikke forveksl med blockchain.info). Men du vil ha en lokalt lagret av privat nøkkelen som brukes for å bevise at det er du som eier disse. Uten denne private nøkkelen så kan ingen stjele bitcoins hos deg, når du oppretter konto hos f.eks blockchain.info, så tar blockchain.info vare på den private nøkkelen din, for deg. Og kan dermed også stjele bitcoins hos deg hvis dem ønsker.

Denne private nøkkelen kan eksporteres fra Bitcoin Core, Bitcoin Wallet, Electrum e.l. og til en fil, som du kan lagre på et trygt sted. Og dermed har du også sikret bitcoinsan dine.

EDIT: Dette ble litt rotat og dårlig formulert, men håper du forsto poenget.
EDIT 2: Hvis du mister privat nøkkelen, så har du også tapt bitcoins.
Sist endret av 0xFF; 19. oktober 2017 kl. 20:58.