View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Se hva som skrives, om du tar en joint å kjører bil så vil det være likegyldig om det avkriminalisert eller ikke.
Men du mister ikke automatisk lappen av å bli tatt dersom du ikke er i nærheten av bilen. De andre du nevner er nok vanerøykere.

Om tar joint når du er på fjellet med kompisgjengen mister du ikke barna.

Er du stein eller kanonfull foran barna vil konsekvensen være like hard selv om alkohol er lovlig.

Barnevernet skal gjøre det som er best for barna, å skille barn fra foreldre skjer ikke for cannabis røyking i ny og ne. Men iom at det er ulovlig og du får feks får beskjed om å slutte, men nekter vil selvsagt konsekvensen blir strengere, men det handler mer om lovbrudd enn cannabis i seg selv. om du røyker en gang i blant når du ikke er med barna skal det ikke være noe automatikk i at du mister foreldreretten.

Vis meg gjerne troverdige kilder dersom du/dere mener jeg tar så feil.
Vis hele sitatet...
Ja hva med Teri Krebs som ble arrestert etter at hun hadde holdt en appell under Marijuanamarsjen. Politet syntes hun hadde en påfallende adferd overfor barnet sitt, de rustester henne på stedet. Hun tester negativt. De velger allikevel å overlate barnet til barnevernsvakta og å sette henne i varetekt til dagen etter. Hun har altså kun snakket om cannabis, ikke vært ruset i det hele tatt. Senere samme dag arresterer de så ektemannen, tar barn nummer to og overlater også dette barnet til barenvernsvakten. Begge to sitter i varetekt til dagen etter da de skal avhøres.
De fikk selvsagt barna tilbake, men politiet velger å utsette barna for potensielt traumatiserende hendelser. Så barnas beste vet jeg ikke helt om stemmer.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...eningspolitiet