View Single Post
Jeg sliter med depresjon, og søkte litt etter videoer på youtube angående hva som er meningen med livet, hvordan finne en vei ut osv. Kom over denne Jordan Peterson som jeg faktisk ikke har hørt om tidligere(!). Så en video der han snakket om selvmord, som traff meg veldig, og overbeviste meg egentlig om å bestille boken hans. Så jeg gjorde det. Trålet gjennom et par videoer til. Så kom jeg over denne og den fikk meg til å avbestille boken: https://www.youtube.com/watch?v=kj7V...el=ToreInimene

Ble egentlig ganske satt ut og oppgitt. Ikke minst skuffa. Jeg fikk et inntrykk av at han var nyansert og liberal, men denne videoen viser noe helt annet. Han forteller indirekte at jeg skal gifte meg, få barn og ikke jobbe(?). Hva får han til å tro at det å stifte familie er en automatisk trygghet og svaret på et lykkelig liv? Har han lite innsyn i skilsmissestatistikken, eller er dette et syn forbeholdt amerikansk befolkning? For her til lands er skilsmissestatistikken ganske høy, og de fleste familier splittes etter hvert. Om de ikke gjør det, er familieforholdene ofte dysfunksjonelle. Eller har jeg misforstått? Må påpeke at jeg ikke helt tenker klart for tiden, sitter fast i en negativ spiral og sliter med å komme meg ut, så mulig jeg mistolker. Så om noen med litt mer kapasitet i hodet har et svar å gi meg, hadde jeg satt veldig pris på det.

Jeg valgte å ikke se mer av han. Enda en tilsynelatende klok mann som forteller meg at jeg er kvinne på "feil måte" og at det er derfor jeg sliter.