View Single Post
Trådstarter
31
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Ja, om du kan bruke din kunnskap til att færre blir avhengig av legemidler så er jo det bra.

Ett spørsmål, etter å ha hatt diverse operasjoner. Så skriver disse tannlege resept på Ibux 1g. Hva med å lage ett brett på 2 pinex forte for smertelindring i stedet for 50 Paraceter?

Greit å være forsiktig men hva med mindre mengder med noe som virker.
i stedet for store mengder med C preparater
Vis hele sitatet...
Det er eit godt poeng, A- og B-preparater har også sine bruksområder men eg skjønner godt at terskelen kan vere høgre for legen mtp å skrive ut slike medikament. Paralgin Forte kan funke bra i fleire situasjoner, men C-preparat kan i fleire tilfeller vere bedre alternativ sjølv ved sterke og langvarige smerter. For eksempel Sarotex ved muskelsmerter/tensjonshodepine, Lyrica eller Neurontin ved nevropatiske smerter.

Det var forøvrig ein studie nylig som viste testosteronreduksjon hos unge menn ved langvarig bruk av Ibux, langtidseffekt er ikkje kartlagt slik eg forstår det. Det er eit eksempel på at også vanlige C-preparat skal brukes med forsiktigheit.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Bruk av sobril og ikke xanor høres fornuftig ut.
Fikk dette av lege i et par år for panikkangst, og disse abstinensene unner jeg ingen.

Skal til lege i morgen da jeg vil avslutte bruk av quetiapin. Har nå trappet ned fra 100mg til 25mg men sliter med 3-5 angstanfall før jeg til slutt sovner, samt restless legs.
Vil slutte på dette pga munntørrhet og tannhelse, samt vil ha tilbake evnen til å sovne naturlig.

Første gang hos denne legen pga flytting.

Tenker å spørre om 3 uker på imovane (to uker 7,5mg, 1 uke 3,75mg) for å få en OK overgang.
Ønsker imovane som ønske grunnet kort halveringstid.

Noen tanker om dette? Evt andre legemidler? Atarax fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Eg trur ikkje eg skal komme med så mange tanker eller anbefalinger om valg av medikament her, beklager det.

Quetiapin 25-75 mg har eg brukt til tider ved søvnvansker, har fått inntrykk av at det fungerer bra for fleire og i liten grad gir hangover. Tanker om dette?
Sist endret av Clueless; 12. mars 2018 kl. 12:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.